Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 51

Emner: Er der nogen der kender dette spisestel ?

  1. #31
    mosehuset Gæst

    Kender du

    Nu har jeg prøvet med en lille tekst, det var nu ikke noget jeg ville sende uden at det var rettet lidt til, men jeg skal nok få det gjort.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Skal da ikke gøre mig klog på det her, men synes nu at det her ligner ganske godt, eller hvad???
    http://www.ebay.de/itm/Sammeltasse-R...item2c624a5cdf
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  3. #33
    mosehuset Gæst

    Kender du

    Ja, det ligner men det er ikke det samme. På mit sidder blomsterne på en tynd brun gren, så hvis nogen ved hvad det er for en blomst, så hedder det sikkert det samme som blomsten, eller hvis det er en frugt-blomst, så det samme som frugten.
    Genboen har et mandeltræ og det har lige blomstret med blomster der så sådan ud i formen, de var bare lys rød og ikke blå. ;-(

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ok, jeg er normalt ikke særligt nysgerrigt anlagt. Men nu er der gået lidt detektiv/researcher i mig

    Men jeg fandt altså en side, der hedder tias.com. Desværre så kunne de heller ikke hjælpe med et navn på tallerkenen.

    MEN, hun gav nogle links, hvor der muligvis er hjælp at hente:

    http://www.kovels.com/

    Der er nogle klubber her, hvor der måske er nogen, der er specialiceret indenfor KAHLA-porcelæn: http://www.tias.com/cgi-bin/clubs.cgi

    Det sidste link var til replacements.com, og her fandt jeg denne side.

    Og ja, jeg ved godt, at der mangler fotos til en del af tallerkenerne. Men der er gode beskrivelser af dem, hvor man hurtigt kan gennemskue om det er den rette.

    Uh, hvor jeg håber, at det lykkes for dig, at finde den et eller andet sted
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #35
    mosehuset Gæst

    Kender du

    Godt gået bubbihund. Nu har jeg kigget det igennem, men fandt det ikke. Jeg er lige ved at tro at jeg er den eneste på denne planet der har det.
    Jeg er godt nok overrasket over hvor meget hjælp der er at hente
    Når vi engang har fundet den tallerken , så stopper det ikke, jeg mangler også navnet på nogle holmegaar glas og på noget gammelt 2tårnet sølvtøj

    Jeg takker for hjælpen

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Kan blomsten mon være en Kærmindesøster?

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Du har vist smittet mig, Bubbihund.

    Nu har jeg fundet en botanik side, hvor der er fine fotografier. Gå lidt ned på denne side. Jeg tror, at det er en Kærmindesøster.

    http://www.flowerchild-ragdoll.dk/Fl...%20Botanik.htm

    Den hedder Brunnera.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    jeg tror desværre ikke det er en kærmindesøster da deres blade er større end blomsterne og blomster bladene på kærmindesøster er jævn rund for oven men på stellet er der en fordybning midt for oven så blomster bladet får en hjerte agtig facon, jeg synes mere det kunne ligne forglemmige´en
    http://www.plantefrø.dk/shop/forglem...ball-614p.html

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Øv, at den ikke var at finde dér. Men vi er jo efterhånden flere "på sagen", så vi skal nok få knækket den nød!!

    Jamen, er det så ikke bare, at få nogle fotos herind af de andre ting du søger? For dér er da helt sikkert et par eksperter eller flere
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Har aldrig set det før

    Jeg er isenkram uddannet og har aldrig set det før. Kahla sagde mig dog noget, og det slog mig at det er det samme stempel som er i bunden på noget jeg har arvet fra min farmor. Jeg synes også at jeg før er stødt på navnet, og havde en ide om at det var en billig import mærke, men er ikke sikker. Jeg har også Google lidt og tror jeg fandt hovedleverandøren, som er fra Canada. Jeg har selv i forbindelse med arbejdet handlet varer ind ved Thuesen Jensen, og de står til at stå for salget i Danmark. Det er en grassist der blandt andet sælger porcelæn i DK. Jeg er bange for at stellet er gammelt, også fordi at logoet ser anderledes ud i dag. Du kan i hvert fald prøve at kontakte Thuesen Jensen:
    Thuesen Jensen A / S
    Smedeland 11
    Smedeland 11
    2600 Glostrup
    2600 Glostrup

    Phone: + 45 7020 5222
    Telefon: + 45 7020 5222
    Fax: + 45 7020 0083
    Fax: + 45 7020 0083
    E-Mail: hr@thuesen-jensen.dk

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •