Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 43

Emner: Vand kefir

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Citat Oprindeligt indsendt af Michsu Se meddelelser
    Mit står på køkkenbordet kun med en klud over, så det kan "boble af" det står i præcis 48 timer, så er der ikke meget sukker tilbage. Nu har jeg brugt appelsin, citron og lime når det har trukket færdigt, det gir en frisk smag, og ikke alt for sødt. P.S. Jeg bruger altid rørsukker + øko frugt. Jeg er meget tilfreds
    Det er godt at høre.. Ja jeg bruger også øko frugt og rørsukker.. har lige lavet en potion med coolmint the.. Mums.. Men Men.. jeg har det altså mistænkt for at ha' en lille alkohol procent. Når jeg tar den på tom mave om morgenen syntes jeg altså jeg kan mærke det lidt. Men indbilding kan jo gøre meget. Kom lige til at tænke på Huset på cristianshavn, Hvor de får brunekager de tror der er has i..Hvad oplever i? måske der er en af jer der ligger inde med en alkometer der lige kan tjekke det.
    Hilsen Dikte

  2. #32
    Fedania Gæst
    Det er overhovedet ikke indbilding dikte - kefiren vil have mellem 0,5 og 2% alkohol, da kefiren jo netop gærer sukkeren om til alkohol under processen :)

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Så er vandkefiren også landet her hos mig. Mange tak Dikte!

    Vil skynde mig at finde glas og sukker, så børnene og jeg kan komme i gang.
    Mange hilsener

    Kastanje

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Tja hvis der er 2% alkohol i din dikte så kan du da godt få en lille "svamp" på hvis du drikker meget

    jeg har prøvet med tørrede kirsebær men det er ikke lige mig, jeg synes ikke mit gære så meget ved ikke lige hvad jeg gør forkert, det bobler ikke rigtig i glasset lige nu prøber jeg med noget kandiseret ingefær, men ved ikke rigtig om det dur.
    mit mælke kefir er jeg super glad for, jeg lader det stå to dage så bliver der som youghurt naturel, det spiser jeg med müsli på om morgenen,

  5. #35
    Fedania Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zirikit Se meddelelser
    jeg synes ikke mit gære så meget ved ikke lige hvad jeg gør forkert, det bobler ikke rigtig i glasset
    Min umiddelbare tanke er, at du har for meget luft i glasset. Hvis du har meget luft fra væsken til låget, så vil du ikke få den boblende, perlende fornemmelse i kefiren. Det kan også være fordi du er for hård ved drikken, når du hælder kefiren fra?
    Du kan også snyde lidt og blande lidt danskvand i når det skal drikkes, hvis du er til perlerne fremfor procenterne

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Men låget skal vel ikke lukkes til mens det gære vel? skal det ikke bare lægges løst på for at undgå fluer mm. i glasset? det gør de da på you tubes videoer,

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Citat Oprindeligt indsendt af Kastanje Se meddelelser
    Så er vandkefiren også landet her hos mig. Mange tak Dikte!

    Vil skynde mig at finde glas og sukker, så børnene og jeg kan komme i gang.
    Velbekomme. Godt den nåede helt frem. Jeg var lige lidt nervøs for om poserne kunne holde til trykket.. De andre jeg har sendt, blev sendt næsten med det samme jeg havde pakket dem. Men din lå lige et par timer, så da jeg kom på posthuset og skulle ha den op af tasken fik jeg noget af en overraskelse. Fedania: Ja så er spørgsmålet jo om jeg måske drikker for meget. Kan godt glide en lille litter ned om dagen.. Tænk hvis jeg bliver stoppet i en rutine kontrol og bliver spurgt om jeg har drukket.. nej Hr. betjent, kun fået lidt svamp.. Gad vide om den går?
    Hilsen Dikte

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Citat Oprindeligt indsendt af Zirikit Se meddelelser
    Men låget skal vel ikke lukkes til mens det gære vel? skal det ikke bare lægges løst på for at undgå fluer mm. i glasset? det gør de da på you tubes videoer,
    Jeg lader glaslåget ligge helt på, men uden at spænde den fast til. Tror også efter jeg så hvad der skete med kastanies, at det er rigtigt hvad Fedania skriver. Og det med dansk vandet er en go ide. Det bruger vi også engang imellem. Især til min kombucha svamp som er noget mere koncentreret..
    Hilsen Dikte

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af dikte Se meddelelser
    Velbekomme. Godt den nåede helt frem. Jeg var lige lidt nervøs for om poserne kunne holde til trykket.. De andre jeg har sendt, blev sendt næsten med det samme jeg havde pakket dem. Men din lå lige et par timer, så da jeg kom på posthuset og skulle ha den op af tasken fik jeg noget af en overraskelse. Fedania: Ja så er spørgsmålet jo om jeg måske drikker for meget. Kan godt glide en lille litter ned om dagen.. Tænk hvis jeg bliver stoppet i en rutine kontrol og bliver spurgt om jeg har drukket.. nej Hr. betjent, kun fået lidt svamp.. Gad vide om den går?
    Jeg vil sige, at det bestemt var godt, at en boblekuvert er foret med plastik OG at du havde pakket det i 2 poser, for ellers havde posten fået en våd taske Havde der været bare et lille hul i kuverten, tror jeg posten var begyndt at tænke sit...det duftede af cider i hele køkkenet, da vi åbnede kuverten
    Mange hilsener

    Kastanje

  10. #40
    Fedania Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af dikte Se meddelelser
    Fedania: Ja så er spørgsmålet jo om jeg måske drikker for meget. Kan godt glide en lille litter ned om dagen.. Tænk hvis jeg bliver stoppet i en rutine kontrol og bliver spurgt om jeg har drukket.. nej Hr. betjent, kun fået lidt svamp.. Gad vide om den går?
    Mjae. Du skal drikke omkring 7 dl for at det højest svarer til 1 øl. Og husk også på, at 2% er det "voldsommeste" man har målt kefir til - det kræver ret meget sukker, og en helt optimal gæringsproces. Jeg tror du skal drikke RIGTIGT meget før du kan komme i problemer hos betjenten

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •