Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 99

Emner: Vis jeres kager!

  1. #71
    Fedania Gæst
    Hold da op kulby - du er da nærmest professionel! Der kan jeg godt se, jeg slet, slet ikke kan følge med!

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    det er jo rene kunstværker, som du fremviser
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Sikke en "flok" skønne og kreative kager - der er da lidt for enhver smag...

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Hvor er de flotte, jeg er stadig MEGET nybegynder på det felt, så jeg suuuuger til mig.
    Har du skåret dem til eller brugt forme? - og så ville jeg elske at få nye input til hvad der kan kommes indeni

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Hold op et arbejde med alle de roser, er de håndlavede eller findes der en form til dem?
    Vi startede ud med at ville håndlave dem. Men vores stil var meget forskellig, så vi syntes ikke det blev flot. Min veninde havde lige købt en gummiform som vi så brugte i stedet..
    Hilsen Dikte

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er der lige blevet lavet lidt flere kager her i huset. Den første har svigerdatteren lavet til sit arbejde, hun er sosu-assistent, og hver en krumme forsvandt, de ældre på den afdeling hun arbejder på, fik også et stykke hver, og de var vildt begejstret. Det er mudcake med hindbærmousse.

    De næste to har jeg lavet. Den firkantede er til en anden svigerdatters kandidatfest i morgen. Hjemmebagte lagkagebunde med blåbær- og hindbærmousse.

    Hjertet er til samme fest, også lagkagebunde med bærmix- og limemousse.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ja, det kan da godt være, at de ser flotte ud udenpå - men det indeni, dét lyder altså bare LÆKKERT LÆKKERT LÆKKERT - mums mums mums mums!!! - Og det er da vist godt, at det ikke feder at se fotos, for så var vi da nok flere, der ville være lettere at hoppe over end gå udenom
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Sikke nogle flotte kager, Kulby og Missemor. Mine tænder løber i vand.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg siger det samme som bubbihund, men det er lige før man skal have hagesmæk på inden man går ind i det her emne
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #80
    Fedania Gæst
    I fredags var det 18 måneder siden jeg startede på mit nuværende arbejde - og i går gik jeg på ferie. For mig var det derfor helt anturligt, at jeg i tirsdags forkælede mine kollegaer med kage.
    Det var lidt af et eksperiment, for til ære for min gode ven David havde jeg købt decomarzipan istedet for fondant/sugarpaste som jeg normalt bruger. Han synes nemlig sugarpaste er for sødt, og jeg vidste, at der ville blive noget til overs fra arbejde, som han skulle smage.
    Decomarzipanen er - for at sige det pænt - umulig at arbejde med. I hvert fald når man er vant til fondant. Den kistrer i mine udstikkere, så alle blomster har jeg sidder og nænsomt pillet ud med en tandstikker Desuden nåede mine duer slet ikke at tøre nok til at de kunne holde vingerne i den position jeg ville have det, de blev lavet mandag aften, og er faktisk stadig bløde i dag, selvom de har ligget på bordet siden. Sommerfuglene var også så bløde, at deres vinger "klaskede" ned inden tirsdag morgen, men de fik lov at blive siddende. Det tog derfor også markant længere end normalt, og derfor nåede jeg ikke at lave en kant jeg selv er tilfreds med - normalt ville jeg have lavet en tynd pølse grøndt langs kanten, så man ikke kan se samlingerne. Men pyt - kagen smagte godt uanset!





    På ønskesedlen står brun farve, så jeg kan lave grene, og nogle nye flotte blomsterudstikkere, så jeg kan have flere slags blomster på kagerne. Og så selvfølgelig en god spand fondant, så jeg slipper for marzipanen næste gang


    EDIT: Nå ja, til de nysgerrige, så er indholdet 5 lag: chokoladekage + jordbærcreme + chokoladekage + marabou-daim-creme + chokoladekage.

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •