Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 10 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 99

Emner: Vis jeres kager!

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Kurset var hos Specialkøbmanden. Men jeg vil nu give dem ret i, at købefondant ikke er nogen himmelsk oplevelse, det er noget tyggegummiagtigt, så synes jeg skumfiduser er bedre at lave det af, selvom det bliver sødt, men så er det jo med at holde fyldet i syrligt frugtmousse.
    Ha ha, jeg har det lige omvendt.

    Bryder mig ikke om MMF - og da slet ikke om at lave det. Det er besværligt og noget værre klisterstads. Synes også det er svært at få den helt rigtige konsistens, så det hverken er for blødt eller krakkelerer.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Ha ha, jeg har det lige omvendt.

    Bryder mig ikke om MMF - og da slet ikke om at lave det. Det er besværligt og noget værre klisterstads. Synes også det er svært at få den helt rigtige konsistens, så det hverken er for blødt eller krakkelerer.
    Tænk jeg synes det var superlet, gad vide om vi bruger samme opskrift.
    Jeg bruger 15 skumfiduser
    2 spsk olie
    4 spsk vand
    Det smeltes over vandbad, og så røres der flourmelis i, til piskeren ikke kan mere, så ud på bordet, og ælt i, så "dejen" slipper, men stadig er klæbrig. Så i køleskabet til den skal bruges, gerne et døgns tid, og så skal den lige stå 1 times tid, før den er god at rulle ud.

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Nu måtte der lige prøvebages igen igen sønnike skal have kage med på arbejde næste fredag, og da han er i mekanikerlærer hos en Opel/Subaru forhandler, tænkte jeg, at jeg ville prøve at lave et opel-logo på kagen. Det er jo sådan nogenlunde ligetil, tænkte jeg. Men så kom sønnike forbi, og han er bare så forelsket i en Subara Impreza, som han håber han en dag får råd til at købe.

    "mor du laver da bare et Subaru-logo" - javel min dreng, men det er f..... svært, for det består af en masse stjerner, og den type stjerne har jeg aldrig set udstikkere til.

    Så til printeren, udskriv et logo og klip det ud, og prøv at skære i fondant omkring de små stjerner. Sønnen var tilfreds, men ikke mig - fondanten skulle vist have været lidt tykkere, men når man skærer i sådan noget, så trækker det - og så skulle der jo gerne være sølvfarvet rundt omkring logoet - så frem med dustfarven og prøv at ramme rammen, som er af smørcreme - det gør jeg ALDRIG mere.

    Men den smager ganske udemærket. Chokoladekage i bunden, jordbærmousse, lagkagebund, limemousse, chokoladekage, opsmurt med hjemmelavet smørcreme, og skumfidusfondant udenom.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    MUMS ved du godt jeg har fødselsdag imorgen nå er jo ikke hjemme
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    MUMS ved du godt jeg har fødselsdag imorgen nå er jo ikke hjemme

    ja, det ved jeg - du er måske på vej herned og prøvesmage - for i morgen kommer en anden af mine svigerdøtre og skal lave kage.

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Desværre det bliver noget mere østlig vi drejer bilen denne gang...MEN Tak for budet
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Nam nam nam nam nam nam nam
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Det ser da godt ud. Kan godt følge dig i at være kritisk, med det man selv laver. Man kan altid selv se fejlene.
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er der lige de "rigtige" kager til sønnens job. Han bliver 20 i starten af næste måned, men skal på skole fra på mandag, og fødselsdagskage skal der jo til

    Subaru-kagen er chokolade- og drømmekagebunde lagt sammen med hindbærmousse af friske bær. Nøøøj det smager godt, var NÆSTEN nødt til at slikke spøjteposen indeni.

    Opelkagen har samme bunde, men fyld af blåbærmousse med smeltet hvid chokolade og fløde. Og så troede jeg lige at jeg var smart, at lave logoet først, så det kunne tørre op, men så var det komplet umuligt at flytte, selvom jeg brugte et stykke karton - så ønsker mig en kæmpestor spartel så sådan noget kan flyttes i blød tilstand.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kan du ikke få en hvor de forhandler ting til grill osv..

    Stor for dine kager, der er godt nok nogen man kunne tænke sig at sætte tænderne i
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 4 af 10 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •