Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 99

Emner: Vis jeres kager!

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Spelsauen Se meddelelser
    Jamen er du vimmer mand for kager . Er det bare fra et kursus?

    Her må nordmændene også komme på banen, for er der noget nordmænd kan, så er det at lave kage, lagkager m.m. Hvorfor ved jeg ikke, for hos bageren, får du ikke noget at skrive hjem om. Men til fester!!!!

    Det kan godt være man har spist sig trill rundt i pinnekjött og potet stappe, men så sidder man der til . Det er åbenbart almindeligt i Norge, at gæster bidrager med kager - og hvilke kager de er ikke alene, flot pyntet med marcipan overtræk, eller anden form for pynt - de simpelhen smager som en himmel! Sagt af en, ikke alt for stor kagespiser.
    Kagen med cupcakes i indlæg 7 er fra kurset, de andre er vores egne forsøg fra i går. Jeg har lige fået et billed af hjertekagen, efter den var skåret for, og det ser da meget lækkert ud, når jeg selv skal sige det. Det er chokoladekage, en luftig een af slagsen, med blåbærmousse og citronmousse.

    Da vi var en tur i Norge i marts, skulle manden lige have en kop kaffe på en cafe, og så skulle vi da lige smage et stykke lagkage. Ikke særligt stort, det smagte rigtig godt, men 57 kr. for eet stykke kage. Der besluttede jeg, at det måtte kunne gøres billigere, så nu skal der laves forsøg her i køkkenet, mange forsøg. På fredag kommer en anden af mine svigerdøtre, og så laver vi lidt flere forsøg.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Nej nej nej....stop nu!! Mit tastatur kan ikke klare alt mit savleri!! - MUMS hvor ser den bare lækker ud....mmmmmmmmm blåbær - nam nam nam.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    13 Sep 2011
    Geografisk sted
    fyn
    Indlæg
    40
    flotte flotte kager, bliver så lækkersulten.
    Jeg gad godt have tålmodigheden til at pynte kager så fint (tænker med gru tilbage på Frederik og Marys bryllup hvor jeg lavede en kage med marcipanlåg og monogram på. Min mor reddede marcipanen som jeg ellers ville have kastet af h. til, fordi det drillede da jeg rullede det ud :-)

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    mundvandet løber, selv her en tidlig morgenstund
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Hvor er det flotte kager missemor. Inden du køber dig fattig i diverse udstikkere og kageudstyr, kan jeg anbefale at købe på Ebay.dk under land vælger du Hong Kong og søger med engelske ord. Jeg har længe ønsket mig nogen bladudstikkere fra din kage. På din kage.dk koster 3 bladudstikkere i et sæt 90 kroner + fragt. På ebay i Hong Kong har jeg fundet det samme sæt til 15,82 kr og det er med fragt.

    På ebay under Tyskland bestilte jeg igår 8 stk wilton pastafarver. Herhjemme koster de 239,95, pris i Tyskland 182 med fragt for nøjagtigt samme sæt
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkemutter Se meddelelser
    Hvor er det flotte kager missemor. Inden du køber dig fattig i diverse udstikkere og kageudstyr, kan jeg anbefale at købe på Ebay.dk under land vælger du Hong Kong og søger med engelske ord. Jeg har længe ønsket mig nogen bladudstikkere fra din kage. På din kage.dk koster 3 bladudstikkere i et sæt 90 kroner + fragt. På ebay i Hong Kong har jeg fundet det samme sæt til 15,82 kr og det er med fragt.

    På ebay under Tyskland bestilte jeg igår 8 stk wilton pastafarver. Herhjemme koster de 239,95, pris i Tyskland 182 med fragt for nøjagtigt samme sæt
    Tak for tippet, det skal jeg huske, for det er jo ikke helt billigt. DinKage er endda billigere end Specialkøbmanden, hvor sættet med bladudstikkere koster 130 kr. Jeg må vist lige smutte ind og kigge.

  7. #27
    Fedania Gæst
    Udlandet er generelt et rigtig godt sted når det kommer til kagedekoration - Holland har en af mine favoritsider (http://www.deleukstetaartenshop.nl/)

    Et par gode råd ved køb i udlandet:
    - Indenfor EU er der ikke altid de samme afgifter som udenfor EU, så start med at se her. Hvis butikken du køber fra har høj omsætning til Danmark skal der betales afgift - men det sørger butikken for på dine vegne og du afregner direkte til butikken undervejs i din betaling.

    - Hvis du køber udenfor EU er der en bagatelgrænse på 80 kr. - hvis du køber for mindre end 80 kr. skal der ikke betales afgifter. Det kan oftest sagtens betale sig at dele op i flere ordrer for under 80 kr. da man ellers skal betale afgifterne + 150 kr. til PostDanmark for at lave indberetningen (og der findes ikke nogen lette måder at slippe udenom 150 kr. gebyret). Så selvom man ofte har tendens til at "samle sammen" og lave en stor ordre, så kan det altså nogle gange være en (økonomisk) fordel at købe små portioner hele tiden i stedet - i hvert fald når det er udenfor EU

  8. #28
    cubik Gæst
    Sikke nogle flotte kager I har fået lavet.

    Denne her har jeg ikke selv lavet, men min svigerdatter har lavet denne til mig.

    P5120015.jpg

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    "De kager vi laver skal ikke smage godt, men skal se godt ud, så andre kan se hvor dygtige I er".
    Hvor har du dog været på kursus og fået sådan et svar???
    Man kan få aromaer til fondant, så du kan sagtens peppe smagen op. ;o)

    Jeg kunne ikke drømme om at bruge så mange timer (i nogle tilfælde som med dåbskagen er det dage!) på, en kage, der ikke smager godt.

    Hilsen Jyden, der er netop er gået igang med pynten til yngste datters barnedåb 3. juni...!!!

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg har lige prøvet Ebay, og HongKong, der står der ikke sendes varer til Danmark, så vil prøve Holland og se, hvad de kan byde på

    Kurset var hos Specialkøbmanden. Men jeg vil nu give dem ret i, at købefondant ikke er nogen himmelsk oplevelse, det er noget tyggegummiagtigt, så synes jeg skumfiduser er bedre at lave det af, selvom det bliver sødt, men så er det jo med at holde fyldet i syrligt frugtmousse.

Side 3 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •