Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 99

Emner: Vis jeres kager!

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er en superdejlig dag med svigerdatter og børnebørn ved at være slut, og vi fik lavet nogle super flotte kager - synes vi selv. Der blev bagt, pisket, overtrukket og duttettil den store guldmedalje.
    Tanja, min svigerdatter, sprang ud i at dutte med "icing", som er en slags smørcreme, der kan købes færdig. Den smager ok godt, og så kan man tilsætte noget appelsinpasta, og så smager den super. Vi løb tør for den, så vi lavede vores egen glasur med citronsmag, meget fast, for at den ikke skulle flyde ud. Barbie-kagens lyserøde og hvide del er egen glasur, den røde er købt. Indeni er chokoladekage, skåret over i 3 dele og lagt sammen med blåbærmousse med smeltet hvid chokolade og flødeskum. (Ikke et ord om kalorier, tak).

    Bilen er også duttet, med appelsinsmag, og så ellers helt almindelig chokoladekage.

    Hjertet har Tanja lavet til sin mor, til i morgen. Igen chokoladekage lagt sammen med ringe af blåbærmousse og citronmousse. Overtrukket med købe-fondant, og pyntet med blomster som Sille har været med til at lave.

    Den runde kage har jeg stået for dekoreringen af. Det er hjemmebagte lagkagebunde lagt sammen med et tykt lag citronmousse og overtrukket med hjemmelavet fondant af skumfiduser, det smager rigtig godt, lidt sødt, men den syrlige citronmousse tager noget af det søde. Pyntet med blomster som Sille også har været med til at lave.

    Og så Mariehønen, som Sille så gerne ville have. Den er også i ren chokoladekage, duttet med icing.

    Nu skal kagerne stå på køl til i morgen, så kommer den næste strenge del: Prøvesmagningen - så joooo, kommer I forbi engang over middag, skal der nok være et stykke tilbage
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #12
    Rysse Gæst
    Wauooo sikke nogle flotte kager I fik lavet. Jeg sidder her og savler efter et stykke chokoladekage med blåbærmouse.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det lige før vi tager afsted lidt tidliger i morgennå må heller lader være, der er kager til hele familien hvor er det flot....til alle jer 3 piger.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    hold da op.... hvor er de superfine!
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Vis jeres kager!

    wau godt gået piger, så skal der bare brygges et par kander kaffe eller te imorgen så er der kagebord.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    De ser flotte ud og smager sikker også dejligt.

    Det lyder mærkeligt at bage nogle kager, der ikke smager godt. Hvem har lyst til at spise sådan nogle?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Eventyrligt flotte kager

    Min tidligere svigerinde er også ferm til at lave den slags enormt dekorative kager! Må så tilstå, at jeg bedre kan lide skumfiduser over bål eller i cola cupcakes end som det der fondant.
    og Julemor

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Mere er der vist ikke at sige til det!!!!
    Hold helt fast, I har da begge talent for det dér!!!!! Og når du kan lave SÅDAN en flot og glat overtrukket kage i første hug...ja, hvordan skal det så ikke fortsætte???
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Tak for roserne - det er faktisk slet ikke så svært, som jeg troede det var. Nogle få enkle og gode tips, så er det bare at hoppe ud i det.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Jamen er du vimmer mand for kager . Er det bare fra et kursus?

    Her må nordmændene også komme på banen, for er der noget nordmænd kan, så er det at lave kage, lagkager m.m. Hvorfor ved jeg ikke, for hos bageren, får du ikke noget at skrive hjem om. Men til fester!!!!

    Det kan godt være man har spist sig trill rundt i pinnekjött og potet stappe, men så sidder man der til . Det er åbenbart almindeligt i Norge, at gæster bidrager med kager - og hvilke kager de er ikke alene, flot pyntet med marcipan overtræk, eller anden form for pynt - de simpelhen smager som en himmel! Sagt af en, ikke alt for stor kagespiser.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •