Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 10 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 99

Emner: Vis jeres kager!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432

    Vis jeres kager!

    Nu blev jeg lige inspireret af en anden tråd...

    Jeg eeeelsker at lave kager og ikke mindst at dekorere dem. Hvad siger I til en "her er min kage-tråd"? Kom hid og vis jeres kreationer.

    Jeg kan lægge ud med en dåbskage, jeg har lavet:
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2008
    Geografisk sted
    8722 Hedensted
    Indlæg
    304
    super flot
    fra hot55

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hvor er den skøn - og ideen også, det er jo også en slags håndarbejde

    Bage kan jeg godt, men det med at pynte med fondant har jeg aldrig gjort noget i, så håber at lære en masse på kurset i morgen - og så suuuuger jeg alt hvad jeg kan, at de flotte ting der findes både her og på nettet.

  4. #4
    Tina Gæst
    flot kage.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Sikke en fin kage.

    Jeg kan godt bage kager, men har ikke forstand på at pynte dem så flot.

    Jeg har heller ikke nogle billeder af de kager, jeg har bagt. Det er bare almindelige, kedelige kager.

    Men det er flot, I der kan lave flotte kager à la Mette Blomsterberg.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg syntes også det er en god ide,; meeeen jeg syntes i skulle fortælle os hvordan i laver blomster osv. så vi kan lærer noget af det.

    Jeg har flyttet emnet op i opskrifter, og kommer der foto serie osv. får det sit eget emne.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så har jeg været på kagekursus

    Det var rigtig sjovt og lærerigt, men masse tips og tricks til at tage med hjem og prøve og prøve og prøve......... godt der er nogen i familien der har meldt sig som prøvesmagere

    Kagerne var bagt til os på forhånd, så det var en tung chokoladekage, men den smagte ok. Det der færdige fondant synes jeg er lidt mærkeligt i både smag og konsistens, men som underviseren sagde på kurset, da der blev spurgt om man kunne tilsætte smagsstoffer til fondanten: "De kager vi laver skal ikke smage godt, men skal se godt ud, så andre kan se hvor dygtige I er". Uhmmm, jeg kan nu godt li' en kage smager godt, og synes det er synd at "smide overtrækket ud".

    Min kursus-kage blev kørt i et cup-cake-tema, det er jo så moderne med tema'er, og det sidste fondant skulle selvfølgelig bruges, så der kom lige lidt sløjfer på også. Alt for overpyntet efter min smag, men der skulle jo prøves forskellige teknikker af.

    I går aftes lavede jeg så selv fondant af skumfiduser, også een med kakao, så i dag kommer en af mine svigerdøtre, og så skal der bages kager, laves fyld og pyntes, så det kan blive "rigtige" kager, der forhåbentlig smager rigtig godt.

    Min absolut første kage er denne:
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Vis jeres kager!

    Det ser godt ud og hvis ikke kagen kan spises hvorfor så bage en kage. Så kan man da lige så godt lave en form, som man bare overtrækker og pynter.

    Jeg har smagt det der fondant og det er noget søds stads uden smag. så ville jeg da heller lave en marcipanovertræk og så pynten ovenpå og en lækker kage indeni.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Herligt med grundprincipperne i orden og ja kagen skal kunne spises hele vejen igennnem og jeg er 100% sikker på du nok skal finde på noget lad os få lov til at følge med på jeres kage dag.. i mangler ikke en dommer til at prøvesmage og uddele præmier
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Fedania Gæst
    Jeg kan personligt godt li' båden den fondant (naturlig, uden e-numre) man kan købe i Danmark, og også sugarpaste (en masse e-numre) man kan købe i udlandet, selvom det er sødt. Hvis man er mere til smagen af marcipan, kan man med fordel mikse 40% marcipan i - så få rman elasticiteten fra sugarpasten/fondanten samtidig med at man får smagen fra marcipanen. Men her er det vigtigt at bruge en tysk marcipan, da det man kan købe i Danmark er for grynet (det bliver ikke pænt).

    Oh well - for tiden er jeg til de hurtige løsninger - jeg skal nok ta' et billede af de 12 cupcakes der står ude på mir bord senere. Jeg har ikke tid til at dele nu, er på vej ud af døren for at få dem afsat ;)

Side 1 af 10 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •