Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: Morsdag

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Morsdag

    Ja hvad sker der på morsdag hos jer
    Fejre i den overhoved ?

    Er det kun for forretningernes skyld !

    Prøv at fortælles os lidt om din dag på søndag ellers måske en andet år hvor du oplevede noget du mindes.

    I min barndom 1950 erne var vi tidlig oppe og plukke vilde violer til mor, dem vi nu kunne finde, far var taget til bageren efter morgenbrød og vi lavede en bakke til mor som hun fik på sengen...

    Hun har så mange år efter fortalt hun hade at spise i sengen
    Sidst redigeret af hundeuld : 07-05-2012 kl. 21:59
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    nette strik Gæst
    Det samme her jeg hadede også at få bakken i sengen, tog den med op til køkken bordet så vi kunne spise sammen.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    14 Nov 2010
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    21
    Min mor`s dag i år, står på lystfiskeri.
    Manden er formand for lf26 en lystfiskerforening og de holder lystfiskerens dag. som fejers med gratis fiskeri for børn og børnebørn.
    I højkilde fiskesø ved Skarrild. Så jeg skal hjælpe med snobrød. Og hvad der ellers kan komme.
    Så hvis I mangler noget at lave med børn eller børnebørn er i velkommen.
    Starter kl 10.00.
    Så mine børn og svigerbørn kommer på besøg ved søen. Vi håber på godt vejer.


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    tja, jeg må så være den kedelige.... vi fejrer ikke mors dag... hvis det er her på søndag i denne uge, ja, så skal der såmænd bare gøres rent osv.... hvis det lykkes at finde nogle rabarberplanter i løbet af ugen så kommer der forhåbentligt også til at ske lidt plantning derude i hjørnet af haven hvor beddet sådan set er klar til planterne
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  5. #5
    fredsminde Gæst

    Smiler

    jeg plejer at få en blomst af mine drenge ( der nu er voksne) - men da ingen af dem har meldt sin ankomst den kommende weekend (endnu) - får jeg måske en næste gang de kommer --- de er gode til at huske det

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Jun 2011
    Geografisk sted
    8700
    Indlæg
    0
    Vi gør heller ikke noget ud af Mors dag mere. Indtil for et par år siden fik jeg en gave eller 2, men vi er blevet enige om, at det jo blot er for, at give gave og så vil jeg hellere have, at mine børn kommer med en blomst eller andet " i utide" Min mand har det på samme måde med Fars dag.
    Mvh... git...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Her køber mand og børn små bitte gaver fx et ugeblad, min yndlings-the, en håndcreme, en plade god mørk chokolade eller, hvad de nu lige synes. Det kan også være, at børnene selv laver gaver/tegninger. Det er aldrig vildt dyre gaver (pånær da de et år overraskede mig med en minicomputer..men det var også noget helt specielt)
    På selve dagen plukker børnene blomster i haven og dækker bordet fint med servietter og kreerer flotte bordkort, mens deres far henter rundstykker. I mens ligger jeg i min seng og læser eller snupper et bad :-)
    Jeg elsker min morsdag - og det gør børnene og min mand faktisk også. De hygger sig med at forkæle mig på den familievenlige måde. Så må jeg vælge, hvad vi skal lave. For det meste går vi en lang tur, spiller spil og nyder dagen sammen. Om aftenen laver min mand mad sammen med børnene. Noget helt simpelt. Og jeg sidder med mit håndarbejde og lytter til deres snak og pjatten.
    Det er altid en helt fantastisk dag for både MOR, børn og mand :-)
    Mange hilsener

    Kastanje

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    min bror og jeg - med vores ægtefæller - har inviteret vores mor
    en tur på bakken til frokost og frisk luft.
    kinoll

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Pigerne plejer at lave morgenmad, dække bordet fint. Jeg får næsten altid en lille gave tit noget de selv har lavet.
    Hilsen Musse


  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hos os har vi kun min mor tilbage, og hun ser helst, vi ikke bruger penge/blomster på hende, og det også når vi når fars dag, han har samme holdning. Så hvis det passer med et besøg alligevel, får de altid en blomst eller en æske chokolade, gerne hjemmelavet

    Vores egne børn, ja, nogle skænker hverken det eller fødselsdage nogen tanker - andre af dem husket det altid. Vi har nu også sagt til vore børn, at de ikke skal bruge penge på det, de unge har jo rigeligt at bruge deres penge på, med hus og børn.

    Men i år er vi inviteret til brunch hos den ene af sønnerne, og så kommer der en mor med fra den anden side, og det er jo en sød ide, synes jeg. Til gengæld tager jeg en krukke med krydderurter med til deres terasse, for de elsker at grille.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •