Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emner: Billedtråd til dobbelt-strik-sammen 2012

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456

    Billedtråd til dobbelt-strik-sammen 2012

    Denne tråd forbeholdes billeder med billedtekster - kommentarer bedes indsat i den anden tråd omkring projektet.
    http://rokken3.dk/forum/showthread.p...t=dobbeltstrik
    Jeg er begyndt med planlægningen af en kimonojakke, og billederne viser, hvordan jeg vil have at den skal være nemlig,
    70cm lang, mit bredeste mål er 110 over brystet og da ærmerne kun skal gå til albuen, så målene bliver
    Billede 1
    Viser grundformen
    100 cm fra ærmekant til ærmekant
    140 cm fra nederske forkant til nederste bagkant
    10 cm åbning foran er beregnet fra nakken og ned.
    Billede 2
    Viser spejlingslinien
    Den røde streg markerer, hvordan jeg vil have spejlet mønstrene over midten for at få balance, og stregen går midt igennem den midterste bane på ryggen, denne bane er 10 x 60 cm.
    Billede 3
    Viser markering af 4 ærmebaner, der hver er 10 x 60 cm lange
    Billede 4
    Viser markering af alle banerne
    5 baner på 10 x 70 cm bredde 17x2 masker
    4 baner på 5 x 140 cm bredde 9x2 masker
    2 baner på 15 x 140 cm bredde 25x2 masker
    Billede 5
    Viser farve- og garnvalg, der manger dog 100 gr fra Fredsminde i rødlige/orange farver.
    Når man har besluttet målene på det færdige projekt, kan man tegne grundformen og derefter pusle sig frem til antal og mål på banerne.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Ja, nu vil jeg også trække denne tråd frem - og vil tilføje, at det er forskelligt garn - dog grundlæggende Daggy fra Opal regnskov (300gr 6-trådet) derefter Fredsmindes farvede Indiecita, min egen farvede Mohair fra Dansk Naturfiber (100 gr af hver), og indslag med Vikings AlpacaSilk(mørkebrun) og støvet brun yak/bambus blanding, alt på pind 3½.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456

    snakker med migselv, snakker med migselv, :-)

    Nogle beslutninger er taget, og her er så første strimmel i gang, den er/bliver 9 x 60 cm og tilhører ærmet
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  4. #4
    fredsminde Gæst

    Smiler

    dobbeltstrik jakkevestkimono 010.jpg her er mit garn - 4 forskellige farver, som jeg selv har indfarvet

    dobbeltstrik jakkevestkimono 015.jpg denne farve ligger på spring til at også at komme med - men det kommer den nok ikke

    dobbeltstrik jakkevestkimono 006.jpg min første bane

    dobbeltstrik jakkevestkimono 005.jpg 23 x 80cm

    dobbeltstrik jakkevestkimono 007.jpg min anden bane

    dobbeltstrik jakkevestkimono 008.jpg den bliver ca 29 x 80cm

    har ikke tegnet en skitse - men føler mig lidt frem

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456

    nærbilleder af opslag

    Her er så nærbilleder af opslag
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  6. #6
    nette strik Gæst
    Okay, tak for foto nu er jeg med på hvordan du gør, jeg lægger foto ind i morgen af mit, nu er det ved at være lukketid,
    Sidst redigeret af nette strik : 07-05-2012 kl. 21:47 Årsag: AV, for søren jeg glemte at der ikke måtte lægges kommentarer ind

  7. #7
    nette strik Gæst
    I dag vil jeg igang for alvor med mit Dobbelt strikkede vest.
    Har lavet en lille foto serie af hvordan jeg slår masker op. det kan jo gøres på flere forskellige måder, alt efter hvad man er til.
    Jeg starter med en løkke af begge garn. den fjernes igen efter 1. pind.
    Derefter slå jeg skiftevis en grøn og en sort maske op på hver sin pind, til jeg har det ønskede antal på hver pind, vender låser start tråden om den bageste. Med en 3. pind strikker jeg en ret med den grønne en vrang med den sorte, indtil jeg kommer til løkken den løser jeg op igen, det er blot for at holde på garnet i den ende. vender og nu kan db begyndes,en ret med sort en vrang med grøn , modsat på næste pind.Synes det giver en flot fast lige start kant, ingen vrangside, ens fra begge sider håber det giver mening.
    opslagning dobbelt strik 009.jpg

    opslagning dobbelt strik 010.jpg

    opslagning dobbelt strik 013.jpg

    opslagning dobbelt strik 014.jpg

    opslagning dobbelt strik 015.jpg

    opslagning dobbelt strik 006.jpg

    De sidste 2 foto`s.Her er den grønne med lukket kant og den blå med åben kant, det kan man jo strikke som man har lyst, da strimlerne skal sættes sammen tilsidst. Jeg har valgt at strikke lukket kant.Var det et halstørklæde skulle det være lukket kant.
    opslagning dobbelt strik 002.jpg
    opslagning dobbelt strik 004.jpg

  8. #8
    marion Gæst

    bestemmelsesprocessen

    Så er mønstret tegnet... og her ser i et glimt af noget af det

    IMAG0563.jpg

    Også er jeg ellers kommet i et farveval helvede... som i kan se er der mange muligheder men det er allesammen rester, som om der er nok vides ikke, og kan ikke rigtig bestemme mig..

    IMAG0562.jpg

    kunne jo også vælge kauni det er nemt at gå til fordi der kører farverne af sig selv, men synes bare at den bliver for kompakt til dette projekt... hmm jeg tænker så det knager....
    ender måske bare med sort og grå selvom det jo godt nok måske er lidt kedelige farver. men det passer jo til alt....

  9. #9
    nette strik Gæst
    Så,,,, nu er jeg endelig klar med min skitse til vesten i db strik,
    garn og farve valg tog mig lang tid at beslutte, og er egentlig stadig i tvivl om den blå skal med, jeg forrestiller min at vesten bliver grøn/hvid sort på den ene side og blå/hvid sort på den anden side,
    på ryggen vil jeg prøve at lave en vifte, den er jeg endnu lidt uenig med mig selv om, må lige se når jeg er kommet igang om det jeg har i hovedet kan komme ud i pindene,,,,

    skitse til vest i db strik 001.jpg
    skitse til vest i db strik 003.jpg

    prøver lige om dette foto er bedre, min scaner virker nemlig ikke lige
    skitse til vest i db strik 002.jpg
    garn til db strikket vest 002.jpg


    foto den sat ind den 15/5 dobbelt strikket begyndelse 002.jpg
    http://rokken.dk/forum/attachment.ph...1&d=1337093821

    Jeg vil strikket 12 stk 9,5 cm x 68,5
    ryggen midt 1 stk. 19 cm x 68,5

    så jeg laver mange smale strimler, vil sy dem sammen med maske sting på skulderne,
    synes ikke jeg vil lade stykkerne være gennemgående, da afslutnings kanten ikke vil blive med den tyngde som opslagningen har.
    Nu glæder jeg mig til at komme rigtig igang, og da det er regnvejrs fridag er det tilladt at nyde strikketøjet unden dårlig samvittighed over at haven måske trænger til et hakkejern.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456

    opdaterede beslutninger

    Her er så de farver som skal bruges - og 2 mønstre til ryggen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •