Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Ny skabelsesberetning

  1. #1
    Fedania Gæst

    Ny skabelsesberetning

    Jeg har hørt, at man har opdaget, at skabelsesberetningen (fra biblen) er forkert. Det er scenariet omkring hvordan Adam og Eva, som er gået galt i oversættelsen - men her er den rigtige version:


    Da Gud så alt hvad han havde skabt af planer og dyr, besluttede han sig for at skabe mennesket. Han skabte Eva som en smuk kvinde, og gav hende hele Paradiset.

    3 uger efter besøgte Gud Eva i Paradiset.

    "Hvordan går det?", spurgte Gud

    "Alt er så smukt, Gud," svarede hun. "Solopgange og solnedgange er betagende, alle lugtene og seværdigheder, alt er vidunderligt! Jeg har bare ét problem: det er de bryster du har givet mig. Den midterste skubber de to andre ud, og jeg banker hele tiden til dem med mine arme, de hænger fast i grene og buskene. De er virkelig belastende" rapporterede Eva.

    Og Eva fortsatte med at fortælle Gud, at eftersom mange andre dele af hendes krop var i par, såsom hendes lemmer, øjne og ører, hun følte, at to bryster i stedet for 3 måtte gøre kroppen mere "symmetrisk balanceret".

    "Det er en fair kritik," svarede Gud, "Men du ved, at det var mit første forsøg. Jeg gav dyrene seks bryster, og så jeg regnede med, at du behøvede kun halvdelen, men jeg se, at du har ret. Jeg vil rette det op med det samme. "
    Og Gud rakte ned, fjernes det midterste bryst og smed det ind i buskene.

    Endnu tre uger gik, og Gud besøgte igen Eva i Paradiset.

    "Nå, Eva, hvordan har min favorit skabelse det?"

    "Bare fantastisk," svarede hun, "Men der er bare én ting. Du kan se alle dyrene kommer i par. Fåret har sin vædder, koen har sin tyr og hesten har sin hingst. Alle dyr har en mage, undtagen mig. Jeg føler mig så alene. "

    Gud tænkte sig om et øjeblik og sagde: "Ved du hvad Eva, du har ret. Hvordan kunne jeg have overset det? Du behøver en makker, og jeg vil straks oprette en mand fra en del af dig.
    Lad os se... hvor lagde jeg det ubrugelig bryst?"

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Ja, se, DET lyder logisk....Tihi.. Tak for grinet..
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210


    Hvor FÅR du da dem fra?
    supersine669

    carpe diem

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •