Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 9 af 12 FørsteFørste ... 56789101112 SidsteSidste
Viser resultater 81 til 90 af 113

Emner: Heddimor leg med uld 2012.

  1. #81
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af Heddimor Se meddelelser
    Så fik jeg spundet Cashmir uld..
    Det tager sin tid når det nu skal være rimelig tynd 2 trådet..
    (og er pt i gang med babykamelens uld i ligeså tynd i 2 tråd.)

    Cashmir 87g ...332 meter
    Dejligt garn og god løbelængde. Kashmir er noget af det lækreste, er selv i gang med en hæklet møbius af 100 % håndspundet kashmir og den bliver noget af det lækreste.

  2. #82
    cubik Gæst
    Skønne farver...jeg er ret benovet over den tynde tråd du får lavet dig.
    Glæder mig til at mine fingre bliver bedere så jeg kan komme igang med at spinde for så vil jeg også bruge noget af den lækre Wensleydale når tråden bliver jævn og til at bruge til noget fornuftigt.

  3. #83
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Tak for jeres kommentarer
    Får du bund i dine fiber Zeb..vejret har jo indbudt til det
    Hundeuld..60g skal man ikke kimse af..men du er jo oxo forvent med den overlyshastighed du spinder med ..er det samojede?
    Susoe husk at tage af møbius
    Cubik.. .kæmmet/tæmmet Wensleydale er ligeudaflandevejen og Wensleydake krøller er oxo perfekt til at lege medså glæd dig når du kaster dig ud i fiberne, når dine fingre er i orden..jeg er faldet totalt for Wensleydale uld. det falder dejligt tungt , ikke helt tungt , men jeg syntes det er lidt ala silke..sådan da
    Billede 1. Så er den lyserøde BFL tvundet til 2 fed
    Billede 2. Kæmmet Wensleydale på jumbospolen
    Billede 3. Kæmmet Wensleydale tvundet til 2 fed
    jeg har lige nogle flere forskellige fibre som skal gøres vinterklar og så skal der leges med Wensleydalelokkerne igen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #84
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det ser så dejligt blødt ud og nogle gode farver.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #85
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Tak Strikkelene..det er dejligt blødt

    En lille spindeprøve i vinrød kæmmet Wensleydale
    Nu har jeg prøvet at spinde 1 spole tyndt og 1 spole tykt..og derefter tvundet det sammen så godt jeg kunne.. det smuttede nogle gange
    Er spændt på hvordan det ser ud når det bliver strikket el hæklet
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #86
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Billede 1...2 fed BLF..nammenam

    Billede 2... i gang med at kæmme råuld af 1 klip mohair med Hundeulds kamme
    (Ønsker mig stadig en Strauch kartemaskine med kædetræk..som tidligere skrevet i denne tråd )

    Billede 3..Sørme om ikke jeg har fået en dejlig gave sammen med min bestilling ...Smukke fiber med sløjfe og med flødekarameller til....fiberne er kartet på den eletriske Strauch..tak Charlotte

    Billede 4 ..mine bestillinger af forskellige fibre..manglede lige mere grønt til mig selv..og UPS..Vupti røg der lige mere med..dyrk lige de laaaaange Wensleydale krøller
    Billede 5..Min kære søn ønsker sig 2 halstørklæde i Cashmir..råhvid og grå..måtte jo så bestille noget mere råhvid samt i en smuk gråmeleret farve..
    Det er dobbeltstrikket på strikkeramme..men syntes det er ret kedeligt at han ikke vil have snoninger og hulmønster..når du det er det dyre garn tsk tsk.

    Prøv lige at se hendes smukt spundne COILS.. her er billede og tips hvis man vil spinde COILS. ...Scroll helt ned på siden
    http://www.mohairgeder.dk/gaardbutik...inoMerino.aspx
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #87
    Inger1 Gæst
    Flot flot arbejde du laver, når man tænker på at du er nybegynder i faget. Beundre din energi du lægger i det.

    Inger

    Citat Oprindeligt indsendt af Heddimor Se meddelelser
    Billede 1...2 fed BLF..nammenam

    Billede 2... i gang med at kæmme råuld af 1 klip mohair med Hundeulds kamme
    (Ønsker mig stadig en Strauch kartemaskine med kædetræk..som tidligere skrevet i denne tråd )

    Billede 3..Sørme om ikke jeg har fået en dejlig gave sammen med min bestilling ...Smukke fiber med sløjfe og med flødekarameller til....fiberne er kartet på den eletriske Strauch..tak Charlotte

    Billede 4 ..mine bestillinger af forskellige fibre..manglede lige mere grønt til mig selv..og UPS..Vupti røg der lige mere med..dyrk lige de laaaaange Wensleydale krøller
    Billede 5..Min kære søn ønsker sig 2 halstørklæde i Cashmir..råhvid og grå..måtte jo så bestille noget mere råhvid samt i en smuk gråmeleret farve..
    Det er dobbeltstrikket på strikkeramme..men syntes det er ret kedeligt at han ikke vil have snoninger og hulmønster..når du det er det dyre garn tsk tsk.

    Prøv lige at se hendes smukt spundne COILS.. her er billede og tips hvis man vil spinde COILS. ...Scroll helt ned på siden
    http://www.mohairgeder.dk/gaardbutik...inoMerino.aspx

  8. #88
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    425
    lækret garn du får lavet.
    Kan godt forstå du ønsker dig en Strauch kartemaskine - var hos en veninde igår der pakkede sin ud - det blev sent inden jeg kom hjem for den skulle jo prøves af.


    Citat Oprindeligt indsendt af Heddimor Se meddelelser
    Billede 1...2 fed BLF..nammenam

    Billede 2... i gang med at kæmme råuld af 1 klip mohair med Hundeulds kamme
    (Ønsker mig stadig en Strauch kartemaskine med kædetræk..som tidligere skrevet i denne tråd )

    Billede 3..Sørme om ikke jeg har fået en dejlig gave sammen med min bestilling ...Smukke fiber med sløjfe og med flødekarameller til....fiberne er kartet på den eletriske Strauch..tak Charlotte

    Billede 4 ..mine bestillinger af forskellige fibre..manglede lige mere grønt til mig selv..og UPS..Vupti røg der lige mere med..dyrk lige de laaaaange Wensleydale krøller
    Billede 5..Min kære søn ønsker sig 2 halstørklæde i Cashmir..råhvid og grå..måtte jo så bestille noget mere råhvid samt i en smuk gråmeleret farve..
    Det er dobbeltstrikket på strikkeramme..men syntes det er ret kedeligt at han ikke vil have snoninger og hulmønster..når du det er det dyre garn tsk tsk.

    Prøv lige at se hendes smukt spundne COILS.. her er billede og tips hvis man vil spinde COILS. ...Scroll helt ned på siden
    http://www.mohairgeder.dk/gaardbutik...inoMerino.aspx

  9. #89
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Sikke noget spændende garn og uld. Du kan bare kalde dit røde garn "effektgarn".

    Hvad er BLF garn? Det tror jeg ikke, at jeg kender.

    Det er en flot halstørklæde, du strikker på din aflange strikkering/strikkeramme. Kan man strikke snoninger og hulmønster på sådan én? Skal man så krydse maskerne (ja, det er man vel nødt til ). Og hulmønster? Springer man så bare masker over? Sådan avancerede ting har jeg endnu ikke prøvet at lave på mine aflange strikkeringe.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #90
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Flot flot arbejde du laver, når man tænker på at du er nybegynder i faget. Beundre din energi du lægger i det.

    Inger
    Tusinde tak Inger1 .. jeg nyder spinderiet og bliver så glad indeni når jeg spinder.. og der er rigtigt mere for mig at lære endnu..heldigvis

    Rosendal.. åååå hvor er hun heldig, er hun på rokken så man kan se arbejdsgangen..
    (Jeg har aldrig prøvet en kartemaskine, vil gerne se hvordan andre gør det)..
    var det den fra Ægbækgaard ?..er den god? Har du nogle billeder fra jeres leg med fiberne..der gad jeg godt være med ?

    Strikkelene Hovsa..Der skulle jo have stået BFL..tak for rosen.
    Ja til sno og hulmønster på strikkeringe/ramme..utroligt hvad man kan med de pinde Effektgarn..ja hvorfor ikke

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •