Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Batikfavning af garn? - ja det kan man se indlæg 3+4

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112

    Batikfavning af garn? - ja det kan man se indlæg 3+4

    Kan man bruge batikfarver til at farve bomuldsgarn med?

    Jeg har planner om at farve lidt stof med batikfarve og tænkte om nogle havde erfaring med at bruge farverne på garn. Jeg har både rent bomuldsgarn og bomuld/mælkefiber som er helt hvidt.

    Garn skal vel vendes op i fed - hvordan gøres det nemmeste - jeg er jo vant til at gøre det fra fed til garnnøgle. Har en garnvender.
    Bogormen


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Nu ved jeg jo ikke hvilke batik-farver du har købt, men hvis det kan farve bomuldsstof, kan det også farve bomulds-garn, du følger blot brugsanvisningen for stof (vægt, vand, saltmængde osv.)
    Gør du det i vaskemaskinen er det en god idé at komme garnet i sådan en beskytter-pose, som man bruger bl.a. til bh-er.
    Opvindingen af garn kan ske over 2 stole, eller på garnvinderen.

    Jeg binder begyndelsen til en af tremmerne, og så drejer jeg vinderen rundt, til feddet har en passende størrelse.

    Husk at binde om feddet (ikke for stramt, så får du ufarvede pletter) mindst 4 steder - nogen mener det er for lidt - så lav så mange bindinger, som du finder rimeligt (det er for at garnet ikke skal ugle sig ind i hinanden under vasken i maskine)
    Sidst redigeret af daisy : 18-04-2012 kl. 21:00 Årsag: for ikke at blive smidt af pga tid
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Så har jeg prøvet at farve garn med batikfarver og det gik
    Det blå garn er rent bomuldsgarn og tog flot i mod farven. Det grønne er bomuld og mælkefiber, det var rigtig flot da den kom op ad farvebadet, men er blevet lidt "grumset" efter vaske i maskinen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Jeg farvede også nogle "gymnastikposer". Her var det dem i det blå farvebad som blev blege i det.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •