Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Heddimors nye/gamle knipleudstyr, kniplinger, bøger, mønstre og Kniplepigens sang

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Til slut en praktisk taske til kniplebrættet
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der nogen der siger du er et heldig asen hvor er det nogle flotte ting du allerede har vist...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    Inger1 Gæst
    Må give hunduld ret du er da en heldig kartoffel. Jeg havde næsten ligså meget, som jeg solgte i vinter.
    Inger

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Ja ..jeg syntes godt nok at jeg har været heldig..nu håber jeg at det vil fange mig..jeg syntes det ser indviklet ud med alle de pinde i arbejde.

    Inger1..nøøøj.. hvor ku du nænne det

  5. #15
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Heddimor Se meddelelser
    Ja ..jeg syntes godt nok at jeg har været heldig..nu håber jeg at det vil fange mig..jeg syntes det ser indviklet ud med alle de pinde i arbejde.

    Inger1..nøøøj.. hvor ku du nænne det

    Det holdt også længe inden jeg tog beslutningen, meeeeen jeg vil jo hellere sy og strikke selv pilen står i stampe. Jo ældre man bliver jo mere bevist bliver man med tiden og spørger sig selv "hvad vil du i fremtiden"
    Held og lykke med din nye hobby som er et dejligt tidfordriv. Tag på et lille kursus og kom rigtigt fra start......................
    Husk du kan hente disse bøger gratis og de er rigtig gode som starthjæp.
    http://www.nytiknipling.dk/dokumente...0Knipling1.pdf
    Der findes 3 i alt såvidt jeg husker.

    Inger

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Hold da op en masse søde ting..har downloaded siden..tusinde tak

    Ka`godt følge dig Inger.. min datter spurgte ..øhh hvorfor vil du kniple ..det bruger man da ikke mere..hvad kan det bruges til ?.
    Tjaa
    Mellemværk til sengetøj/tøj..kraver ..borter til både strik og stof..hårspænder..bogmærker..ophæng..køkkenga rdiner osv
    nu må vi se hvor langt jeg når..om jeg fanger teknikken..elsker at prøve håndarbejde der er nyt for mig

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Ved ikke lige hvor Smyrna håndarbejde skal ind

    Dette lille påbegyndte smyrna tæppe m. udstyr var oxo at finde iblandt min fede gave. Dette har jeg heller ikke prøvet..

    Har kun set Rya ...( med lineal) som min far lavede og tæppet er flot endnu..trods mange år på bagen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #18
    Inger1 Gæst
    Ha det har jeg også prøvet engang og du skulle næsten lave det færdigt for det ser rigtig godt ud og dejlige farver. Holdada fast når de gamle ting dukker op så er der nu meget der er gået igennem ens hænder. Har ellers fået skyd for at jeg linger min bedstemor hun havde også hænderne i alt.

    Inger

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    På Erichsensgård på Bornholm
    http://www.bornholmsmuseer.dk/erichs/
    Så jeg dette ovale kniplebrædt IMG_3046.jpg
    Det fik tankerne igang, de mest almindelige eller de mest set er de halve, de runde bruger man til at lave hjørner med har jeg fået fortalt, men hvad pokker bruger man de oval til, noget bestemt eller hvad ? min første tanke var kyser til folkedragter, men kigger man på de Bornholmske dragter er der ikke kniplet kyser. http://www.bornholms-folkedansere.dk/5625401?i=60357372
    Sidst redigeret af hundeuld : 26-05-2013 kl. 10:30
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •