Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 12 FørsteFørste ... 2345678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 114

Emner: Dobbelt-strik-sammen for alle 2012

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af Spelsauen Se meddelelser
    Nu er det bare at jeg ikke kan strikke. men jeg kan måske alligevel godt være med, når jeg har tegningen og målene at gå efter. Så hvis det er projektet at følge anvisningen så godt som man nu kan, ja så vil jeg gerne deltage.

    Ser jo godt finessen med dobbeltstrik og pasform osv. Hopper også med på sidelinien
    Jeg synes at alle der har mod på at lave noget ud fra grundtanken, som er : enkel model i baner, som kan vendes (altså har 2 retsider) efter egne mål - i farver må/skal være med - jeg synes nemlig det er enormt spændende at se, hvad andre kan finde på - ud fra disse enkle forudsætninger. Jeg har valgt dobbeltstrik, fordi det har inspireret mig, og jeg synes ikke at arbejde med denne teknik, skal være en forudsætning for at være med
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  2. #52
    nette strik Gæst
    Hej Lene. skønne farver du har valgt, og så hurtig du er,http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=30556 kan se jeg ikke slår masker op på samme måde som dig.
    glæder mig til at følge dig,

    eg er næsten færdig med min skitse, mål m.m.

  3. #53
    fredsminde Gæst

    Smiler

    Tak Nette

    jeg slår begge farver op samtidig - hvordan gør du?

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Det er virkelig flot Lene.
    Ja, hvordan slår I op, synes ikke det ligner min opslagning, jeg slår f.eks 19 masker op med dobbelt garn, og skiller så først farverne ad på første pind.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  5. #55
    nette strik Gæst
    Jeg slår op med 2 pinde, starter med en løkke af begge farver, den er blot for at holde garnet, pilles op efter første pind.
    derefter slår jeg op med hver sin farve på hver pind, en tråd på tommeltot, og den anden tråd på pegefinger.
    1. pind jeg strikker har jeg en 3. strikkepind, låser garner om hinanden og strikker en af hver farve, ret mod mig selv , vrang bag ud.

    Daisy din opslagning kan jeg ikke rigtig se på foto.

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456

    opslagning

    Nette, den trækker arbejdet mere sammen, og danner en retrille på den ene side - som jeg godt kan lide og ofte bruger på retsiden i almindeligt strik (også den som er vist i PDFen)- almindelig skoleopslagning (continental) lægger et nærbillede ind næste gang.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  7. #57
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Nette, den trækker arbejdet mere sammen, og danner en retrille på den ene side - som jeg godt kan lide og ofte bruger på retsiden i almindeligt strik (også den som er vist i PDFen)- almindelig skoleopslagning (continental) lægger et nærbillede ind næste gang.
    Ja tak meget gerne foto. synes ikke lige jeg kan forestille mig hvordan det ser ud, der er jo ingen ret eller vrang side når vi snakker db strik.

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jo, der er jo nok en vrangside på begge 2 sider. De ligger bare vrang mod vrang inde i midten. Det kan jeg godt forstå.

    Jeg ville også slå op lige som jeg har gjort til sokker fra tåen og op (eller vanterne samme vej) med 2 farver, der midlertidigt er bundet sammen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #59
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jo, der er jo nok en vrangside på begge 2 sider. De ligger bare vrang mod vrang inde i midten. Det kan jeg godt forstå.

    Jeg ville også slå op lige som jeg har gjort til sokker fra tåen og op (eller vanterne samme vej) med 2 farver, der midlertidigt er bundet sammen.
    Nej Lene det er ikke samme måde at slå masker op på som til sokkerne, jeg vil prøve at lave en lille foto serie, om hvordan jeg gør.da den IKKE er vist her http://www.livistrik.dk/Tips---Teknik.aspx der findes jo mange måder at gøre det på.

  10. #60
    nette strik Gæst
    Har lagt en foto serie ind af opslagningen jeg bruger, http://rokken3.dk/forum/showthread.p...214#post332214 håber det giver bedre indsigt og forståelse, Strikke lene

Side 6 af 12 FørsteFørste ... 2345678910 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •