Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: IngeK's forskellige færdige arbejder

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001

    IngeK's forskellige færdige arbejder

    Disse ting hører ikke rigtig hjemme nogen steder, så derfor har jeg lavet et sted til dem ...
    1. Lidt genbrug: En citronflaske og en flaske fra drikkeyoughurt, som blev til et par forårspiger
    2. Et tørklæde: Nogle bånd, jeg havde liggende, som jeg syede sammen på den lange led til et langt smalt rør og til sidst syede jeg enderne sammen så den blev til en ring. Den kan gå tre gange rundt om halsen/over hovedet og er dejlig varm.
    3. og 4. En week-end med barnebarnet, som elsker at 'lave noget' - underforstået få lov til at undersøge Bedstes gemmer og lave tøseting. Denne gang havde hun især brug for en drømmefanger til at fange hendes dumme drømme - og det hjalp har jeg hørt
    Hun havde også brug for nogle hårelastikker, en halskæde og noget til at pynte på skoletasken, både sin egen og brormands....særdeles hyggeligt
    Disse ting er altså ikke noget jeg har lavet, blot noget jeg har hjulpet med.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73
    Rigtig sjove og flotte ting du og barnebarnet har lavet! Jeg elsker, når nogen kan få noget ud af noget, som mange andre bare ville smide ud! Tørklædet er rigtig flot, men jeg forstår ikke helt fremgangsmåden?

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Herligt med at være kreativ og dejligt at " ungerne " vil lege med. ting i har lavet.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af hyldevej Se meddelelser
    Rigtig sjove og flotte ting du og barnebarnet har lavet! Jeg elsker, når nogen kan få noget ud af noget, som mange andre bare ville smide ud! Tørklædet er rigtig flot, men jeg forstår ikke helt fremgangsmåden?
    Det er lidt svært at forklare, men jeg prøver alligevel:
    Jeg har syet fire bånd (det er uldne bånd med 'huller' i, jeg ved ikke hvad de er beregnet til) sammen, som hver især er tørklædets længde. De er syet sammen 'ved siden af hinanden' på den lange led - det er tørklædets bredde. Det blev ikke godt så jeg syede det sammen på den lange led til et rør og lagde så rørets to ender sammen og syede også dem sammen. Røret er nu en ring - tænk f. eks. på en cykelslange. Den lægger jeg om halsen og det kan jeg gøre tre gange før det bliver for stramt. Hmmmm mon det er til at forstå

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73
    Hej igen!

    Tak for forklaringen! Nu forstår jeg det lidt bedre! Især sammenligningen med cykelslangen fik "10-øren til at falde"!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •