Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Har garn mangler opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    20

    Har garn mangler opskrift

    Kære Rokken venner.
    I er altid så søde til at hjælpe og her er jeg endnu engang og har brug for hjælp.

    Jeg har 4 nøgler Opera garn fra Løve garn liggende. Vil frygtelig gerne strikke en baby jakke, men jeg kan ikke finde en opskrift på en hvor jeg kan bruge mit opera garn. De opskrifter jeg finder er på en tyndere kvalitet end Opera.

    Så derfor er der nogle der tilfældigvis ligger inde med en opskrift på en baby jakke i Opera garn? Jeg har kun 200 g, så derfor tænkte jeg at jeg lige kunne strikke en jakke til min søn på 8 måneder
    MVH Anle

  2. #2
    Fedania Gæst
    Kan du ikke bruge nogle af Drops opskrifterne, hvor der er brugt garn fra gruppe B:
    Cotton Light, Materiale: 50% bomuld, 50% polyester micro
    Karisma, Materiale: 100% ren ny uld superwash
    Lima, Materiale: 65% uld, 35% alpaca
    Lin, Materiale: 100% hør
    Merino Extra Fine, Materiale: 100% Merino Extrafine Superwash
    Muskat, Materiale: 100% merc.egyptisk maco bomuld
    Muskat Soft, Materiale: 100% egyptisk bomuld

    Jeg ved ikke hvilken af disse garner der minder mest om dit, og du skal også være lidt opmærksom på løbelængde for ikke at ende med for lidt. Men det kan måske give nogle input i det mindste.

    I Drops' søgemaskine (http://www.garnstudio.com/lang/dk/kategori_oversikt.php) kan du jo ude til højre vælge garnkvaliteten og se om du kan li' noget af det som kommer frem, fx. DROPS 36-6 :)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Har sendt dig en pb.
    Bogormen


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    20
    Tak for hjælpen til jer begge.
    Fedania jeg har før brugt drops til at finde opskrifter, men havde ikke opdaget at jeg kunne vælge garnkvalitet, så tak for tippet.

    Bogorm: Tak for pb og mail, glæder mig til at komme igang, bliver nok først efter weekenden, men kan næsten ikke vente
    MVH Anle

  5. #5
    Fedania Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Anle Se meddelelser
    Fedania jeg har før brugt drops til at finde opskrifter, men havde ikke opdaget at jeg kunne vælge garnkvalitet, så tak for tippet.
    Der gik også lidt tid inden jeg selv opdagede alle søgemulighederne Men når først man har opdaget det, så er det jo en vild verden som åbner sig for ens fødder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •