Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: helt nybegynder

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162

    helt nybegynder

    Nu skulle det være, så jeg er blevet ejer af min allerførste broderimaskine. En Pfaff creative 2,0 købt brugt.
    Der følger et meget begrænset gratis broderiprogram med 100 mønstre. Men jeg vil jo rigtig gerne udfolde mig endnu mere med logoer, tekst, lace og alt det andet flotte.
    Hvad skal jeg bruge af broderiprogram og hvor køber jeg det?
    Er der nogen der kender til kurser i broderimaskiner?
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Er der ikke nogen der har erfaring med broderimaskiner og kan fortælle om hvad programmerne kan og hvor de har købt dem?
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  3. #3
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af birdie4760 Se meddelelser
    Er der ikke nogen der har erfaring med broderimaskiner og kan fortælle om hvad programmerne kan og hvor de har købt dem?
    Jo ja da. Jeg har selv husqvarnas maskiner og her er det 5D jeg bruger og det samme program bruges også til Paffs maskiner. Med det du kan tænke dig at lave, kan det i det lange løb bedst betale sig at købe den store pakke, altså 5D proff. Bedst du spørger ved en forhandler her kan de råde dig bedre for vi har alle vores favotitter. Der findes mange forskellige softvare feks. Pe program, som bruges til Bernina/Brothers maskiner det kan du også bruge så skal du bare ændre fil navn til maskinen.
    Pfaff og husqvarna er det hus, vip og vp3 osv. Læs om programmerne her. Priserne kan variere, men sørg for at købe i nærheden af hvor du bor for mange gange skal man køre langt for et 3 timers kursus.
    http://www.hv.5dembroiderysystem.com/Packages.htm
    http://www.bl-trading.dk/shop/pfaff-89c1.html
    Søg på nettet her finder du meget på you tube..............eller her http://www.5dlearningcenter.com/
    Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.
    Inger

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Lige nogle strøtanker fra min side, når du nu lige har købt maskinen så slå koldt vand i blodet og vent nogle måneder. Lær din maskine at kende, lær om de forskellige stabeliseringstyper og metoder.
    Går ud fra det er en maskine med USB ?
    Gå på nettet download nogle af alle de gratis broderier der er. Søg embroidery free.
    Hvis du mangler et konverteringsprogram ( kan gemme i forskellige fil formater) er Wilson et godt bud, og så er det gratis.
    Et stingsætningsprogram koster mellem 8 og 10 tusinde, så inden du kober, vær sikker på du gider bruge den tid det tager at lære at kende og den tid det tager at lave et ordentligt broderi og det kan nemt tage et par aftner at lave et broderi.
    Hvis du stadig læser med ;) så gå en tur på youtube og se de videoer der er på de forskellige programmer, så får du en idee om hvilken der passer dig bedst.
    Og de købes hos en forhandler.
    Om man har brug for kursus kommer måske lidt an på hvor komputer stærk man er og om man har evnen til at se 3 d billeder for broderierne laves jo i forskellige lag..
    Jeg har selv arbejdet med designer plus, uden kursus og laver selv de broderier jeg skal bruge. Men overvej om du gider bruge tiden, jeg har hørt om rigtig mange der betaler en formue for noget de ikke udnytter og der kan jo købes mange broderier for de penge. Til gengæld kan man så ikke lige få det design som man har tænkt i hovedet.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #5
    Inger1 Gæst
    Lige en rettelse det hedder Wilcom Truesizer...........
    http://www.wilcom.com.au/PRODUCTS.aspx/TrueSizer.aspx

    Inger

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Super Inger, det er den s...... iPad der mener at vide hvad jeg vil skrive og så er det ikke altid jeg opdager fejlene
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #7
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Knhobby Se meddelelser
    Super Inger, det er den s...... iPad der mener at vide hvad jeg vil skrive og så er det ikke altid jeg opdager fejlene
    Næe sådan er det jo sommetider.
    Bortset fra det var det jo et godt suplement til det jeg havde skrevet...................
    Jeg kunne da bare ikke have, at hun sad og ledte efter Willie Nelson til sidst vel...............
    Inger

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    1000 tak for svarene - kan se der er nogle sider jeg skal have studeret nærmere
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    12 Jan 2011
    Geografisk sted
    Rødby
    Indlæg
    35
    Du kan også bruge det program der hedder EMBIRD, det kan det samme som de dyre, du kan downloade en prøve version der kan give dig en ide om hvad det er - du kan dog ikke gemme det du laver før du har købt en licens, men det er et billigt program, der kan købes i moduler, mange af dem der er med her på siden bruger det program

    Hilsen
    marianne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Har netop købt Embird software for mine tobakspenge - så satser jeg på at udbygge med moduler efterhånden som jeg synes jeg får brug for dem
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •