Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Godaften til alle jer erfarne patchworkere.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    02 Apr 2012
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    6

    Godaften til alle jer erfarne patchworkere.

    Jeg er aldeles ny i faget, men har kastet mig over et meget ambitiøst projekt, der involverer en hulens masse seks-kanter :)

    Nu er jeg nået dertil, hvor jeg TROR, jeg har nok "blomster" (hedder det ikke en blok??) og kan begynde sammensyningen - jeg har endnu ikke besluttet hvordan de skal syes sammen og derfor mit spørgsmål:

    Findes der et program til computeren, hvor jeg kan tegne mine blokke ind og rokere rundt på dem igen og igen - til jeg finder ud af, hvordan jeg vil ha dem samlet....????.... (det må selvfølgelig gerne være et gratis program )....

    På forhånd tak for hjælpen
    Stine

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Mange patchworkere har en stor plade beklædt med stof, hvor de sætter blokkene op, og kan så rykke rundt på dem. Ved ikke om det er en ide for dig.

  3. #3
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Alt efter projektets størrelse bruger jeg enten en blød plade (som til gammeldagsopslagstavler eller et stort stykke pladevat hængt op på væggen.
    Så sætter jeg mine dimser til blokkene fast der med knappenåle og flytter rundt på dem.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Jeg har ikke plads til ophængning eller at lægge det hele ned på gulvet/et stort bord, så jeg bruger ternet papir og farveblyanter, når jeg skal have lavet en overordnet plan for arbejdet.

    Min arbejdsgang er:

    - Tegne hver "blok"/"blomst" op i en mindre skala
    - Favelægge dem i de respektive farver (man behøver jo ikke tegne motiverne på stoffet ind)
    - Klipper ud
    - Sådan! Nu kan delene flyttes rundt, til fordelingen af farver/mønstre er helt rigtig, uden at det kræver en væg, et gulv eller et stort bord.
    Mvh
    Salvia

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    02 Apr 2012
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    6
    Tak for de gode råd - jeg kaster mig ud i arbejdet og ser hvad det ender med :-)

    Stine

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •