Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Påske værtindegaver

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Påske værtindegaver

    Så har jeg leget med marcipan og chokolade i dag. Mine forholdsvis nye silikone chokoladeforme skulle prøves - igen - og så skulle der lige laves lidt marcipan med portvinsrosiner, noget andet med hakkede hasselnødder og whisky og så nogle med ren nougat.

    Og så i nogle pæne skåle som man for nogle år siden kunne få fra Carte d'or, når man tastede sit bon-nr. ind på deres hjemmeside. Dem jeg har, har guld-striber, så det passede jo fint til silkepapir og sløjfe.

    Værtindegaver til 3 damer og en svigerdatter der snart har fødselsdag.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Uhmmmm...det ser lækkert ud ....

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Mums jeg ku godt spise dit flotte Guf lige nu til min kaffe..det ser helt proff ud

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Nøjjj hvor ser det lækkert og flot ud....uhmmmm
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  5. #5
    marion Gæst
    Tænker om man ikke lige skulle invitere dig på en kop et eller andet ;-)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    så nu har jeg taget savle smæk på kom bare med det
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Tak for roserne

    Det er jo formene der gør, at det ser rigtig godt ud, det smager også godt, men jeg ret amatøragtig endnu. Kunne godt tænke mig at lære at lave dem med flydende fyld, men sådan et kursus koster 700-1000 kr., så jeg tror jeg nøjes med at bruge marcipan æltet med div. ædle dråber

    Jeg har kun kunne opdrive lyse overtræksknapper, måtte faktisk i februar købe restlageret i Bilka, 20 små poser, som de måtte finde ude på deres fjernlager. Det er åbenbart sæsonvare, hvis ikke man vil give flere gange mere for dem, så kan de godt købes i Kvickly m.m., men det er ikke lige til min pengepung. Så jeg må hamstre, når de bliver billige til jul igen. Jeg har så købt nogle alm. billige plader med højt kakaoindhold, og smeltet med i det lyse, så det blev lidt mørkere, men så tager det ret lang tid for chokoladen af stivne, så det har været en heldagsforestilling, men pyt, det er s....sjovt

    Og så blev der jo også lige til til alle mine børn, det er jo påske - og lidt til os selv

    Kan I have en rigtig godt 2. påskedag alle sammen.

  8. #8
    Tina Gæst
    Du kunne ønske dig sådan et kursus i gave.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Hvor ser det godt ud missemor. Jeg kan varmt anbefale dig et kursus i chokolade. Jeg har lige været på kursus i at lave fyldt chokolader. Det var rigtig godt og meget lærerigt. Jeg var hos specielkøbmanden, det kostede 450 kroner for 4 timer.
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkemutter Se meddelelser
    Hvor ser det godt ud missemor. Jeg kan varmt anbefale dig et kursus i chokolade. Jeg har lige været på kursus i at lave fyldt chokolader. Det var rigtig godt og meget lærerigt. Jeg var hos specielkøbmanden, det kostede 450 kroner for 4 timer.
    Det var godt nok billigt i forhold til dem jeg har kigget på, så det skal da liiiiige tjekkes lidt mere ud Tak for tippet.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •