Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Godtesens færdige arbejder 2012

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2010
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    16

    Godtesens færdige arbejder 2012

    Det er vist høje tid at jeg får lagt noget herud, denne tråd bliver virkelig afdelingen for blandede bolcher for jeg laver alt muligt forskelligt.

    Jeg er næsten lige blevet færdig med denne vest, dog mangler jeg at få købt en eller andet form for lukkemekanisme :-) går lige og overvejer om det skal være knap og løkke eller nogen hægter eller.....

    Mønsteret er fra Hjertegarn, det er meget simpelt med små bølger af ret og vrangmasker. Men rent faktisk drillede det en del fordi bølgerne er så "korte" hver gang jeg kom på vrangsiden blev jeg i tvivl om hvor langt jeg var af en eller anden grund :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2010
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    16

    Scrap - mixed media - billede

    Tidligere på året var jeg i sommerhus med 39 andre kvinder i det nordlige sjælland hvor vi hyggede os med scrapbooking en hel weekend. Vi var så heldige at have besøg af en designer fra Polen som holdt to workshops med mixed media - en hel ny teknik for mig indenfor scrap.

    Dette er resultatet af workshoppen, det er ikke et layout man putter i en mappe så jeg endte med at købe en 30X30 ramme og tilhørende lærred. så nu hænger det på min væg i stuen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2010
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    16
    At lave billedet er nærmest et heldagsprojekt.
    1. klip kanter med border stansjern hist og her på det der skal være din baggrund.
    2. monter det på et andet stykke baggrundspapir men lim det fast et stykke inde så du har en "lomme" hele vejen rundt.
    3. put blomster, blade, kageservietter, bånd m.m i lommerne og lim det fast.
    4. find ud af hvor du vil placere billedet - marker diagonal hjørner med en lille blyantstreg
    5. brug forskellige små baggrundsstempler til at lave mønstre i flere lag hist og her på baggrunden - tør kanterne på stemplet så der bliver en mere slidt kant istedet for den skarpe.
    6. lim billedet fast
    7. opbyg nu clusters - der skal gerne være en primær og to små. Clusters er "dynger" af alt muligt dims i flere lag (hvis du vil se nærbilleder så tjek min blog). de limes fast med medium eller hvid hobbylim. man kan også smøre lidt medium OVER tingene og hist og her på papiret, så binder glimmermist på en anden måde.
    8. når alle clusters er færdige så er det tid til at grise: krøl et par fugtighedsservietter sammen og dæk billedet med dem, find 2-3 forskellige farver glimmermist og spray på hele layoutet i plamager. Sørg for at der bliver forskeli farven så der er spil i billedet.
    9. lav evt et par plamager ved at slå distress stain ned på et par områder af layoutet - lige som et splat med en splatterpistol :-)

    Der er vist ca det :-) det er faktisk rigtig svært at beskrive, tror jeg har lagt et par nærbilleder og trin-for-trin ude på min blog.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •