Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Børnestørrelser ?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Spørgsmål Børnestørrelser ?

    Når man hækler til børn under 1 år er der mange størrelser. Når børn er over ca 1 1/2 er der langt mellem størrelserne. Derfor er mit spørgsmål : når man skal hækle til en lille pige på 2 år og 1 md - hvad størrelse skal man så vælge? 2år - ell 3?
    Jeg er i tvivl

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Er der ikke angivet nogle mål på opskrifterne.? Jeg ville måle barnet og sammenligne opskriftens og barnets egne mål.
    F.eks. kan jeg nævne, at mit barnebarn på 21 mdr. stadig passer bluser i str. 9 mdr., når det gælder bredden - og 1-2 år, når det gælder højden.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Og Emilie der lige er blevet 1 år - er ved at være for stor til str. 1½ år.

    Det er svært at vælge størrelse, hvis man ikke har et mål på barnet - men bestemt hellere vælge en for stor str. end sidde og lave noget der er for bette inden det er færdigt.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Der står ingen færdige mål på spenceren - men denne er opgivet til str 1og 2. Derfor er jeg i tvivl om jeg skal hækle str 2 ell hækle ekstra masker til en str 3 ud af hovedet.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg ville låne en bluse hun kan passe, og lægge hækletøjet på jævnligt, og så justere hen ad vejen.

    Det med str. kigger jeg sjældent på, for børn kan være så forskellige i både højde og drøjde

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    ja det må jeg. Jeg har ikke barnet her så tit, men de må tage hendes mål til mig. Desværre starter man nederst på spenceren, så det er svært at vide, hvor meget vidde, man skal lave - det er jo forskelligt for mønster til mønster. Jeg ville aldrig have valgt dette mønster, men moderen synes en 60'er-spencer er FED, som hun siger ;.)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •