Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 64

Emner: Spelsauen`s lille UFO-hjørne

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Herfra gik turen til Boderne, hvor der også blev samlet fossiler - og en god del sten. Så gik det mod Anager, hvor der også blev samlet langs klinten.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Nu var tiden inde til at finde et overnatningssted - og det blev Snogbæk, da det ikke ligger langt fra Bodilsker, men på vejen var der lige et vikingehåndværkeri, hvor der er stor festivas på vikingegården i denne weekend. Og så var der også et håndvæveri designet af Annette Phil Nielsen, det var virkelig kvalitet!

    Videre til Snogbæk der er overnatningsstedet.

    Det var tredie dagen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  3. #33
    cubik Gæst
    Sikke nogle skønne billeder fra solskinsøen....tak for kikket.

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Søndag d. 20.05.12

    Efter en lang tur på stranden, med den smukkeste morgensol, var det tid til atter at sadle om. Rokken ud af baggagerummet, alt hvad der ikke havde med spinding at gøre blev så proppet i baggagerummet. Således klar og i god tid til spindedagen, faldt jeg i snak med en bornholmer, mens hans hund og Nuka legede sammen.

    Hvad snakker man så om? Jo verdenssituationen og de lokale forhold - og når man sådan er stået op kl. 04.00, ja så har man masser af tid ... Helt tilfældigt får jeg øje på uret 09.30. "Du godeste, fravel og tak for sludderen - og fuld fart på til Bodilsker. Igen denne afstandsbedømmelse. På kortet ser afstanden mellem Snogbæk og Bodilsker, da rimelig normal stor ud. Men i virkeligheden er det kun 5-7 min det drejer sig om.

    Så kl. 09.40 måtte jeg ringe til Zep. Bodilsker skole ... øh, hvor så? Med god vejledning og modtagelse på vejen, nåede vi således til "Spindedag på Bornholm"

    Som altid, er det virkelig hyggelig at samles omkring rokken, der bliver virkelig spundet, snakket, spist og spundet, snakket og spist, på sådan en dag.

    Zep havde lavet det dejligste brød i en sådan bagemoster (brødtyv), det er en fransk indretning! Lakseomelet, ost og syltetøj. Det var bare guf - og kaffe til!

    De 3 bornholmer er samlet, Hundeuld ser til at alt går rigtigt til, lidt pral må man vel ha`- ren fornøjelse i haven ...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Til eftermiddagskaffen var der fødselsdags lagkage for Hundeuld, med lys og en spillende blomst, der ikke ville slutte med "Happy Birthsday", selv i vand lød disse toner.

    Som det nu er, alt tager slut - også i godt selskab. Alle drog vi afsted i hver vores retning.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Jeg tog tilbage til Anager, hvor jeg havde efterladt nogen fossiler. Dem fandt jeg dog ikke, der havde tydeligvis været mange mennesker i løbet af dagen.

    Desværre fik Nuka skadet sine forpoter - så nu er turen slut. Kørte til Robberdale, men det var ikke et godt overnatningssted - så vi kørte tilbage til Anager i solnedgang.

    Det var den fjerde dag ...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Mandag d. 21.05.12

    Atter havudsigt at vågne op til. Denne dag er blevet til hvile dag p.g.a Nukas poter. Det er ikke meget alvorligt, men heller ingen grund til at gøre det værre.

    Men først må der lige tankes benzin, det blev i Åkirkeby, med et smut ned til Bornholmnatur. Men da jeg har været der før, var der ingen grundt til at slide bandagen op.

    Synes nu godt de kunne have lavet det mer "naturligt", end sådan en betonklods, men det er jo så mig ...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Tilbage til Anager, som blev det faste holdepunkt, her til sidst. Men hvor er bedere at holde hviledag, end ved en jættestue, hvor fortid møder nutid og bogstavelig talt skuer ind i fremtiden.

    Denne lille velbevaret jættestue, ligger lige for enden af bornholms flyplads.

    Se det kalder jeg en hviledag - en efterårs ufo, blev syet færdig - og er klar til vinterbrug.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Så går det mod Rønne, med et lille hvil i skyggen ...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Det var femte og sidste dag ...

    Fravel Bornholm - og tak Zep og I andre gode mennesker.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •