Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Hjælp til gammel vhs videooptager

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563

    Hjælp til gammel vhs videooptager

    Hejsa, er der nogle der ved om det kan lade sig gøre at overspille til disse bånd til computere eller på en dvd så man kan se det på de nye tv og på computeren. Og hvis man kan hvad kræver det så af udstyr.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Marianne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Har ikke forstand på sådan noget, men er det ikke muligt at slutte videooptageren direkte til fjernsynet? Så kan det da ses dér i hvert fald. Synes det var sådan man gjorde førhen, men aner ikke hvordan
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  3. #3
    Jeanne Thøgersen Gæst
    gå ind i en computerforretning og snak med dem de har alt til overspillelse af den slags. Jeg har hos en god ven fået overspillet både videobånd og smalfilm af mine unger (fra den svundne tid) til dvd'er.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    På nogel biblioteker kan man låne et studio, hvor man selv kan gøre det.

  5. #5
    Elise Gæst
    Prøv hos Magix.com - de har en videograbber til ca. 450 kr. Med den kan man overføre video fra en videoafspiller til pc og så brænde på dvd. Der er muligvis også kabel med til at overføre fra videokamera.

  6. #6
    lis ai Gæst
    Jeg har læst, at man kan gøre det med en DVD-optager med harddisk (hvis du har en eller kan låne en). Et scartstik fra VHS'en til DVD-maskinen og så skulle det kunne lade sig gøre.

    Ellers har nogen fotoforretninger haft tilbud på at overspille fra vhs til dvd.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Jeg har læst, at man kan gøre det med en DVD-optager med harddisk (hvis du har en eller kan låne en). Et scartstik fra VHS'en til DVD-maskinen og så skulle det kunne lade sig gøre.

    Ellers har nogen fotoforretninger haft tilbud på at overspille fra vhs til dvd.
    Det må jeg ha' prøvet Lis - har fået overspillet et par ved PhotoCare da de havde tilbud på det.
    Jeg har rigtig mange, blandt andet fra min datters konfirmation.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Tusind tak for alle jeres råd. Jeg fik overspillet fra mine forældres guldbryllup for nogle år siden, det kostede 900 kr. Så det kan nok betale sig at finde andre løsninger.
    Mvh. Marianne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg har forespurgt PhotoCare og fået mail i dag.

    200 Kr. og det tager 3 dage.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •