Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Ferie i Sønderjylland

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2012
    Geografisk sted
    Grenaa
    Indlæg
    9

    Ferie i Sønderjylland

    Vi skal fra på lørdag på en uges ferie i Sønderjylland, nærmere bestemt Arrild i sommerhus.
    Er der nogen der har gode ideer til steder vi absolut skal se i området?
    Seværdigheder, smuk natur eller lignende....

    Vi glæder os meget - det er længe siden vi har været på ferie sammen kun os to
    Jeg skal ha en stor kurvfuld garn og pinde med, men mon ikke manden vil sætte pris på at jeg laver lidt andet ind imellem

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Vikingemuseet i Ribe er altid et besøg værd, Tønder er en dejlig gammel by, hvor der f.eks er rigtig mange ting i "Det Gamle Apotek" og har i børn med er Danfoss Univers absolut et must. Håber I får en god uge her i det Sønderjydske

  3. #3
    nette strik Gæst
    I skla være så velkommen her i det sønder jyske, jeg bor kun 12 km fra hvor du har lejet sommerhus, med det vejr de lover frem over, må det blive ude livet, en tur til Rømø, eller hundeulds føde ø, Fanø.evt. Mandø ebbevejen. Tønder og Tønder marsken, med fugle livet.
    Gå ud fra I er i bil.

    Et aften besøg i Ribe`s gl. bydel. evt. med en god middag, i et af de mange gl. spise steder, en by der bare må opleves ved aften stemming.
    http://www.visitribe.dk/danmark/da-d...gvaegteren.htm

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Dybbøl og Schackenborg, ville jeg besøge, hvis jeg var i Sønderjylland.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2011
    Geografisk sted
    6200 aabenraa
    Indlæg
    20
    Hej Bente nu da i er i nærheden af grænsen kunne i jo tage en tur ned på Fjordvejen ved kollund. Det er en meget smuk vej og i kan tage til okseøerne med en lille båd. Annies kiosk har både hotdogs og isvafler. Hvis i vil spare lidt kan i tage ned i de store centre i Tyskland. God Tur.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Barfodsparken i klovtoft
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Denne her vej er bare så flot med den ene oplevelse for øjet efter den anden og så er den bare gratis., kør til

    Grestedbro
    videre til Vilslev
    ud af byen til Vesterbyvej som går over i Bjergvej forsæt af den Katastrofevej den kan være lukket pga Ebbe/flod men ja det er det ene woouw efter den anden du vil opleve der, men gi jer god tid, så i har tid til at stoppe op og gå en tur på diget, hvor der er dige veje.Her er et par billeder fra sidste gang vi var der
    ko2.jpg vej.jpg viber.jpgViber

    Den tur skal vi altid på hver gang vi er på den egn, nu skriver jeg det her så kan det jo være der kommer mere trafik på vejen, men vi har aldrig oplevet nogen trafik på vejen.

    Vejen ender ved Kammerslusen 2.jpgsom også er et besøg værd, derfra kan man køre til Ribe og som Nette strik er byen et besøg her om aftenden, når man sådan har spist, så gå en tur og oplev stemningen i den gamle by...
    Sidst redigeret af hundeuld : 22-03-2012 kl. 11:49
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2012
    Geografisk sted
    Grenaa
    Indlæg
    9
    Mange tak for alle de gode ferieideer
    Vi glæder os og vejret tegner godt, så vi skal nok få brugt de ideer der er tid til.

    Garn og pinde er næsten pakket, tænk det er det der blir tænkt mest over og pakket allerførst. Man er da vist lidt underlig vil de fleste nok synes

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2010
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    892
    I kan også parkere bilen i gråsten og trave en tur rundt om slottet og søen eller en tur langs med chandarmstien.
    Så måske du kun for brug for strikketøjet på turen frem og tilbage

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    15 Jun 2011
    Geografisk sted
    Hvalsø
    Indlæg
    114
    Hej

    Ved ikke helt hvornår sæsonen starter, men der går stadig vægter rundt i Ribe by omkring kl 21.30, det er bare så hyggeligt...

    God tur

    hilsen
    Rødhætte

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •