Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Missemor's have 2012 - nyt 11.9.12 indlæg 9 Bornholmsk primula

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Missemor's have 2012 - nyt 11.9.12 indlæg 9 Bornholmsk primula

    Så måtte jeg også en tur i haven, og rydde lidt op, og selvom det ikke var så varmt igen, var det nu dejligt, for solen skinnede. Se bare mine små iris'er, der bloster livligt. Vintergækkerne er i fuldt flor, og primula'erne har faktisk blomstret hele vinteren, men bladene har taget lidt skade af frosten. En enkelt lille påskelilje er også tittet frem, men også her er bladene blevet frostskadet. Mine hyacinter står med store knopper, så der skal ikke meget sol og varme til, før jeg kan blive helt beruset af duften, når de springer ud. Selv en lille mariehøne fandt jeg, der var ude og lufte vingerne. Og så min lille skønne keramikmis, der passer på det hele

    Nu mangler så lige lidt tid - og solskin og varme - så skal terassen have en omgang, havemøblerne vaskes af, og hængesofaen skal ha' "taget" på igen, så er der dømt storhygge, for hos os leves livet på terassen, så snart temperaturen tillader det. Det er så dejligt, for vi har en stor skydedør i stuen, så det er ligesom om, at huset bliver større om sommeren.

    Og som vores skønne barnebarn sagde for et par dagen siden, da solen skinnede: "Farmor, solen skinner, hvornår skal vi have badebassinnet op?" - tror nu nok vi liiiiige venter en måneds tid eller to endnu.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Dejligt - dejligt. Tak for kik :-)

    Ja lige netop sådant ser det ud nu - bortset fra, at hos mig er der en del ukrudt.

    Er der noget der kan slå vores forår? Det er livgivende at mærke, se, dufte, smage og høre foråret.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hold da ferie har du allerede været ude og luge du flittige menneske vi har et bed eller 2 der gerne vil have besøg af dig men herligt farverigt ser det ud
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Uuuh hvor ser det bare skønt ud! Jeg har selv været igang, men det er på min altan, hvor jeg fik den ryddet helt op og gjort klar til alle de forhåbentlig dejlige solskinsstunder jeg skal nyde derude *smiler

    Ved ikke hvordan den kop og kager kom ind i teksten...hmmm....men hyggelig ser det ud, så det får lov at blive tihi
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
    Uuuh hvor ser det bare skønt ud! Jeg har selv været igang, men det er på min altan, hvor jeg fik den ryddet helt op og gjort klar til alle de forhåbentlig dejlige solskinsstunder jeg skal nyde derude *smiler

    Ved ikke hvordan den kop og kager kom ind i teksten...hmmm....men hyggelig ser det ud, så det får lov at blive tihi

    Det prøvede jeg også, det er vist når man skriver "kins"

    hæhæ, der gjorde den det igen. Prøver på en anden måde. Det er et lille ord på 4 bogstaver, og det er bogstavet efter j, h, m og r

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så har vi brugt weekenden på at få forårsklargjort have og området omkring. Vi har kunne gå i korte ærmer, faktisk næsten helt vindstille, og solen på en skyfri himmel. Så kan jeg altså ikke sidde stille indenfor
    Det er utroligt, så meget alle de små forårsløg vokser på nogle få dage, fra de sidste billeder jeg tog. Så var jeg på jagt efter stedmoderblomster til mine krukker, de kan jo tåle lidt frost, hvis der skulle komme lidt endnu, og så i Fakta så jeg de flotte ampler til kun 35 kr. Det fås vist ikke billigere, så 3 måtte op at hænge, og tre andre plantede jeg om i mine krukker. Det største arbejde hos os er næsten at få renset hækken for ukrudt og skidt på ydersiden, for vi har legeplads på den anden side, og offentlige stier på 2 andre sider, og folk "glemmer" åbenbart at bruge de skraldespande, der også står på legepladsen. Men nu har vi været hele vejen rundt, og flot ser det ud. Plæneklipperen har været på sin første opgave, sammen med kantslåeren. Havemøblerne er kommet på plads, hynderne ligeså, og weberen har holdt flyttedag fra bryggersdøren hvor den har stået hele vinteren, til terassen, og kattehusene er blevet vasket både udenpå og indeni, og så har de fået nyvaskede tæpper. Parasollerne er også fundet frem, men har dog ikke været i brug endnu.Så jeg skal lige love for, at jeg i nattens løb ikke har været i tvivl om at jeg har både ryg og ben
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er for dårligt missemor er der ikke kommet vand i svømmebadet...

    som der er arbejdet i haven ved jer... og skide godt ser det ud.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Vi har ingen urtehave mere, knæ og ryg kan ikke rigtig holde til det, så vi har fået os en fin - næsten - vedligeholdelsesfri have, i hvert fald meget nem.

    Meeeen jeg savner nu alligevel det med at kunne hente nogle nye kartofler, persille og purløg fra min egen have. Så frem med nogle store potter, to kartofler i hver, persillen blev sået i vindueskarmen, ja altså i en skål, ik' - og så er den plantet ud i potter, efter at have været ude og inde nogle dage, for at vænne den til lidt køligere vejr. Purløgene står rundt omkring i den smule jord vi har.

    Og se så lige her, kartoflerne er kigget frem, så nu venter jeg med gryden

    Og så overlevede de små grantræer i mine krukker ikke mere, de blev visne i alle kanterne, så der kom lidt friske fuschia'er i, og millionbells i bunden.
    Elsker simpelthen forårsblomsterne med deres klare farver.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Se så lige her - min Bornholmske-bytte-blomst-primula som jeg modtog i sommers, har sørme fået blomster

    Jeg fik tilsendt 3 aflæggere, men de to andre blomster ikke endnu, men er kommet godt i groning.

    Glæder mig rigtig meget til foråret, hvor de forhåbentlig blomster alle sammen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er sørma hurtig de er kommet igang super.

    Kom til at kigge på vores krukker, det er da vist ved at være den tid hvor vi skal skifte til vinter ting
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •