Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: bamse, kylling og ælling opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316

    bamse, kylling og ælling opskrift

    Hej skønne rokkere

    Idag har min veninde sendt en lidt lang liste med ting hun gerne vil ha strikket og hækling til hendes lille søn kommer til verden. En af tingene på listen er bamse, kylling og ælling som hæklede bamser på omkring 20 cm.
    Og nu har jeg efterhånden brugt et par timer på at lede efter opskrifter, så der skulle vel ikke være nogen af jer, som ved hvor jeg kan finde eller købe sådanne opskrifter? Så hun kan få de små bamser til hendes kommende søn
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  2. #2
    lis ai Gæst
    Andrea var på "Håndarbejdsoms"-blog, men hun har taget den væk igen, fordi hun ikke måtte dele den. Og der kommer derfor heller ingen Kaj.

    Ups der var jeg lidt for hurtig; Men mon ikke det gælder det samme for Bamse,kylling og ælling ? Copyright o.s.v.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Andrea var på "Håndarbejdsoms"-blog, men hun har taget den væk igen, fordi hun ikke måtte dele den. Og der kommer derfor heller ingen Kaj.

    Ups der var jeg lidt for hurtig; Men mon ikke det gælder det samme for Bamse,kylling og ælling ? Copyright o.s.v.

    Øv, betyder det så, at man slet ikke må lave opskrifter som dem?
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  4. #4
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af CarinaHorsmark Se meddelelser
    Øv, betyder det så, at man slet ikke må lave opskrifter som dem?
    Det tror jeg desværre. Man må ihverttilfælde ikke sælge dem eller lægge dem ud på nettet.
    Den dame, der havde lavet opskrift til Angry birds måtte også fjerne opskriften fra nettet.
    Så du må nok igang med at hækle efter billeder af sådan nogen købenogen og så lave dine egne modeller.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2010
    Geografisk sted
    Broby, Fyn
    Indlæg
    47
    Jo det må man godt, men kun til eget forbrug...

    Lidt ærgeligt, når man nu som mig ikke er så god til selv at lave mønstre på den slags

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Man kan også søge patenthaveren om at få udgivet sin opskrift til salg men den skal runde ejerens (af tøjdyrets rettigheder) bord, godkendes og patenteres og der skal afleveres et større beløb for brug af navn og rettigheder :-(

    At kopiere/oversætte andres ting slås der ret hårdt ned på - det kan ikke betale sig. Men på en måde er det jo også næsten som tyveri.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Øv .. Synes de ser ret svære ud at lave en opskrift udfra, men det må jeg jo prøve. Eller også må den unge dame der vil have disse bamser, finde nogle andre bamser, selvom hun bestemt er en der ved hvad hun vil ha'
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2010
    Geografisk sted
    Broby, Fyn
    Indlæg
    47
    Kan man ikke finde nogle opskrifter på nettet der minder om dem i formen og så bare give dem den rigtige farve...

    Tænker at det da må være muligt at finde en kylling, ælling og bamse, uden dog selv at have ledt... ?!?!

  9. #9
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Carina hvis din veninde vil have lige netop de Bamser så ønsker hun dem bare i barselsgave - de kan købes i butikker og så bruger du din energi på at lave andre ting til hende :-)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Carina hvis din veninde vil have lige netop de Bamser så ønsker hun dem bare i barselsgave - de kan købes i butikker og så bruger du din energi på at lave andre ting til hende :-)
    Jeg har lige snakket med min mor om, at det nok blev løsningen
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •