Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Ribstrik med strikkering?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    25 Nov 2011
    Geografisk sted
    Sønderjylland
    Indlæg
    2

    Ribstrik med strikkering?

    Hvordan strikker man ribstrik med en strikkering?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Her er et par link, hvor du kan se, hvordan man gør:

    http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=19348

    Jeg kunne ikke lige finde det link, jeg ville have postet her.

    Du gør sådan her:

    Først starter du med at fastgøre enden af garnet til den pind, der stikker ud på siden af ringen. Så kører du garnet med løs hånd hele vejen rundt om ringen som et "e" og engang mere så du har 2 gange garn på hver pind. Derefter strikker du først den maske, der er til højre for pinden på siden. Så er garnet "låst", så det ikke kan løbe op undervejs. Træk altid den nederste maske over den øverste. Når du har gjort det hele vejen rundt, så kan du begynde på ribben.

    Ribstrik:

    Retmasker: Hold garnet over masken. Stik strikkekrogen nedefra og op i masken og over garnet, vend krogen og fang garnet. Tag den gamle maske af og sæt den nye på pinden. Dette er en retmaske.

    Vrangmasker: Hold garnet under masken. Stik strikkekrogen oppefra og ned i masken og over garnet, vend krogen og fang garnet. Tag den gamle maske af og sæt den nye på pinden. Dette er en vrangmaske.

    Når du gør det skiftevis, så laver du ribstrik. Det går ikke så hurtigt for mig. Jeg sidder og remser det op mens jeg strikker: nedefra og op, oppefra og ned.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •