Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: To-farvet rib - kan man det?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2012
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    11

    Spørgsmål To-farvet rib - kan man det?

    Jeg vil strikke den famøse Ruths babyundertrøje, men vil prøve om det kan lade sig gøre med lodrette striber. Jeg er ikke så vandt til at strikke med flere farver, så jeg ved ikke helt, hvordan man strikker tofavet rib på vrangsiden? Kan man det?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Nu kender jeg ikke lige Ruths babyundertrøje, men 2-farvet rib er jo tofarvet både på ret og vrangsiden.
    Tofarvet rib bliver strammere end rib med en farve - 2-farvet patent er derimod både flot, blødt og elastisk
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  3. #3
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg har lavet noget rib i 2 farvet hvor jeg tog retmaskerne løs af og strikkede vrangmaskerne så jeg kun brugte 1 farve tråd til at strikke med ad gangen, det var i 4/4 rib og efter 4 pinde skiftede farven så det blev tern - meget anderledes og faktisk også sødt :-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2012
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    11
    Mange, mange tak for svar begge to. Jeg har aldrig strikket patent før, men med politikens strikke og hæklebog ved min side, burde jeg da kunne lære det. Ellers lyder den anden metode også rimeligt overkommelig. Lige et spørgsmål til den måde. Hvad gjorde du så på retsiden? Strikkede du også kun vrangmaskerne der?

  5. #5
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Du strikker jo det de masker viser som din tråd er du strikker med. Ved hver 2 pind skiftede jeg farve hele vejen op.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2012
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    11
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Du strikker jo det de masker viser som din tråd er du strikker med. Ved hver 2 pind skiftede jeg farve hele vejen op.
    Jeg tror måske du er kommet til at slette noget i dit indlæg? Den første sætning forstår jeg i hvert fald ikke....

  7. #7
    fredsminde Gæst

    Smiler

    dette link

    http://www.ravelry.com/patterns/sear...garn&sort=best

    som jeg fandt i denne tråd

    http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=29875

    kan måske hjælpe dig
    opskriften på disse pulsvarmere ikke ikke ret dyr - og der er en super god vejledning

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af tinekj Se meddelelser
    Jeg tror måske du er kommet til at slette noget i dit indlæg? Den første sætning forstår jeg i hvert fald ikke....
    Det er en form for vævestrik, som Jeanne bruger. Med patent får du en speciel effekt - se linket http://birgitte-glimtfrapalleshave.b...et-patent.html
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •