Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 22 FørsteFørste 12345612 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 212

Emner: Wingspan - opskrift

  1. #11
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Enya Se meddelelser
    Nu ved jeg ikke, hvad/hvem, du hentyder til - men jeg forestillede mig, at vi kunne "strikke sammen" som så mange andre herinde gør....
    Så overtrædes ingen regler vel..???
    Hvis du vil strikke sammen herinde, skal du desværre have designerens tilladelse til at lægge en oversættelse herind; Men man har da lov til at skrive til designeren og indhente tilladelsen. Og lige præcis dette sjal er der da flere, der har fået lov til at oversætte til andre sprog eller kopiere designet.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Hvis du vil strikke sammen herinde, skal du desværre have designerens tilladelse til at lægge en oversættelse herind; Men man har da lov til at skrive til designeren og indhente tilladelsen. Og lige præcis dette sjal er der da flere, der har fået lov til at oversætte til andre sprog eller kopiere designet.
    Nu er det ikke mig, der har startet tråden her - jeg skrev ovenfor, hvad JEG troede, der kunne/måtte gøres i Rokke-regi.?
    Jeg kender ikke reglerne for oversættelser ifm. en KAL - men nu har jeg skrevet en mail til designeren - så må vi tage den derfra - .?

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2011
    Geografisk sted
    Greve
    Indlæg
    192
    Jeg spurgte om nogen havde en oversættelse af opskriften, det er der ikke. Men derfor kan man vel godt strikke hver især, efter den engelske opskrift og evt. hjælpe hinanden undervejs, så længe man ikke lægger oversættelsen ud på rokken, kan man ikke?
    Og Enya, fint initiativ med at skrive til designeren

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af Flittige hænder Se meddelelser
    Jeg spurgte om nogen havde en oversættelse af opskriften, det er der ikke. Men derfor kan man vel godt strikke hver især, efter den engelske opskrift og evt. hjælpe hinanden undervejs, så længe man ikke lægger oversættelsen ud på rokken, kan man ikke?
    Og Enya, fint initiativ med at skrive til designeren
    Hej Flittige hænder,

    Det er præcis, som du skriver med at strikke hver især og hjælpe hinanden undervejs, at jeg havde forstået tråden.!

    Jeg har i mellemtiden fået svar fra designeren - det er kopieret ind her:

    "re: Wingspan Shawl - translation into Danish.??
    Sent at 8:36 PM Today
    Hi Elizabeth,
    As long as you include my copyright on your version I am fine with that.
    If you wanted to put your translation into a PDF and add the copyright for your translating I could post it with the main pattern on Ravelry.
    Thanks
    Maylin"

    Altså, det læser jeg som "grønt lys" for en KAL, hvis vi har lyst til det.. Vi skal selvf. stadig skrive herinde, at Maylin har copyright'en til opskriften.
    Jeg har aldrig oversat en opskrift til andet end mit helt eget brug - kan jo så overveje, om det skal gøres mere "officielt" og bruges på Ravelry.??

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2011
    Geografisk sted
    Greve
    Indlæg
    192
    Hej Enya!
    Det må da siges at være hurtigt tilbagesvar og ja, det lyder som "grønt lys" med anførsel af designerens navn
    Jeg har aldrig oversat en opskrift fra engelsk, har kigget på flere og det ligner russisk for mig selv om jeg ellers er ret god til engelsk
    Hvis du har mod på det, må du gerne kigge på det og jeg vil hjælpe så meget jeg kan

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg kan slet ikke hjælpe, men vil meget gerne strikke den, hvis nogen får oversættelsen lavet.

    Dejligt hurtigt svar fra designeren
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af Flittige hænder Se meddelelser
    Hej Enya!
    Det må da siges at være hurtigt tilbagesvar og ja, det lyder som "grønt lys" med anførsel af designerens navn
    Jeg har aldrig oversat en opskrift fra engelsk, har kigget på flere og det ligner russisk for mig selv om jeg ellers er ret god til engelsk
    Hvis du har mod på det, må du gerne kigge på det og jeg vil hjælpe så meget jeg kan
    Hej Flittige hænder,
    Jeg er i gang med at strikke efter den 3. opskrift og har stadig brug for en strikkeordbog -
    så du har ret i at "strikke-engelsk" og alm. engelsk har ikke meget med hinanden at gøre...
    Jeg vil gerne kigge på det - har lige et sjal jeg mangler afslutningen på - så jeg skriver en PM til dig, når jeg er kommet længere - okay.?

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2011
    Geografisk sted
    Greve
    Indlæg
    192
    Enya, det er meget fint. Jeg har også gang i en nessie og et stjernesjal
    Glæder mig til at høre fra dig

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Jeg kan slet ikke hjælpe, men vil meget gerne strikke den, hvis nogen får oversættelsen lavet.

    Dejligt hurtigt svar fra designeren
    @Bedstemor

    Ja, forbavsende hurtigt svar fra designeren.!
    Jeg skriver selvf. herinde, hvor langt "processen" er, så du - og andre interesserede - kan følge med herinde.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af Flittige hænder Se meddelelser
    Enya, det er meget fint. Jeg har også gang i en nessie og et stjernesjal
    Glæder mig til at høre fra dig
    Super, jeg har nemlig en deadline på det sjal, jeg er i gang med - så det er fint, at du har andet også...

Side 2 af 22 FørsteFørste 12345612 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •