Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 24 af 24

Emner: Hjælp...opskrift søges på Sagrantino sjal

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2011
    Geografisk sted
    Holbæk
    Indlæg
    2
    Tusind tak for hjælpen...Prøver at få det oversat :)

  2. #22
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Naja76 Se meddelelser
    Tina ingen kan forbyde dig at oversætte den til eget brug, men uden tilladelse må man ikke bare oversætte opskriften og derefter distribuere opskriften videre til andre og det gælder uanset om opskriften er gratis eller en købe opskrift.

    Bortset fra det så fatter jeg heller ikke hvorfor man siger nej til at nogen oversætter sin opskrift....man laver vel en opskrift for at andre kan bruge den og hvis det var mig der havde lavet en opskrift så jeg da gerne den oversat til alverdens sprog, sådan at så mange som muligt kan få glæde af den.
    For det første har jeg slet ikke planer om, at oversætte opskriften.
    Men det står enhver frit for at gøre det enten inden man strikker ell. mens man strikker.
    Selvfølgelig skal man ikke begynde at sælge ud af 'sin' oversatte opskrift, men 'hjælpe' en ven gennem opskriften er vel ikke forbudt ?

  3. #23
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    For det første har jeg slet ikke planer om, at oversætte opskriften.
    Men det står enhver frit for at gøre det enten inden man strikker ell. mens man strikker.
    Selvfølgelig skal man ikke begynde at sælge ud af 'sin' oversatte opskrift, men 'hjælpe' en ven gennem opskriften er vel ikke forbudt ?
    Lige præcis der med at hjælpe nogen er der en svævende grænse og faktisk er det ulovligt. <man må oversætte til eget brug og ikke på nogen måde kommerciellisere en opskrift uden tilladelse

  4. #24
    lis ai Gæst
    Jeg synes der bliver talt meget forbi hinanden omkring oversættelse
    af opskrift eller er jeg helt gal på den.

    Jeg forstår det på den måde, som det ofte sker her på Rokken,
    at der hjælpes med nogen udenlandske strikkeudtryk enten ved at skrive i en tråd, hvad man ikke forstår og en der ved det oversætter det eller henviser til en strikkeordbog.
    Det er da heller ikke ulovligt at drikke kaffe med en veninde og fortælle hende, hvad der står i opskriften.

    Det der er ulovligt er at oversætte hele opskriften uden tilladelse fra designeren, og derefter skrive den ud på papir eller på nettet og sende
    den til alle, der måtte være interesseret.

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •