Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Kvalitets forskel på perler

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2011
    Geografisk sted
    Højbjerg
    Indlæg
    16

    Kvalitets forskel på perler

    Hejsa....

    Er der nogen herinde som kender "Czech Rocaille Seed Beads"?
    Det jeg gerne vil vide er, om der er en kvalitets forskel på disse og de Japanske Toho perler (str 9/0).

    Jeg ved at der i nogle tilfælde er en forskel i holdbarhed af farve samt str. ens artethed.

    Det eneste jeg kender til dem er at de begge er glasperler, men kan se på nettet at de bliver solgt i rigtigt mange lande.

    Jeg skal bruge dem til at sy grønlandsk perlesyning, samt peyote.

    Jeg har læst et sted (engang) at man kan spraye sit perle arbejde med noget acrylspray tror jeg det var, og så skulle farven være mere holdbar, men jeg er interesseret i en perle som kan holde på farven pga kvalitet.

    Høre meget gerne fra en som har noget kenskab til disse perler :)

    / Tinna
    / mrsRappe

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2011
    Geografisk sted
    Højbjerg
    Indlæg
    16
    Slet ingen som kender disse perler?
    / mrsRappe

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nej, men kunne du lægge et link ind så vi kunne se hvad det er for nogen, for vi har godt nok en del perler i www.kigkassen.dk under håndarbejde og så tryk på perler..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2011
    Geografisk sted
    Højbjerg
    Indlæg
    16
    Jo da selvfølgelig :)
    Feks disse her --> http://www.ebay.com/itm/9-0-PRECIOSA...#ht_2557wt_905

    De findes nemlig i mange flotte farver, og er kvaliteten i orden, kunne jeg sagtens finde på at købe mig fattig :p
    / mrsRappe

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2012
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    7
    Kommer naturligvis an på projektet. Hvis det er til en traditionel Stenboden opskrift og der skal sættes styrop eller lignende i, så er svaret nej, så skal der bruges 9/0 TOHO perler. Men hvis ikke, så kan man jo godt, en dug vil jo bare blive lidt mindre eller større.

    Har kigget lidt på det og TOHO laver ikke mere 9/0 perler efter hvad jeg har set i udenlandske forretninger på nettet.

    Personligt har prisen på standard perler irriteret mig i lang tid. Og kan simpelthen ikke forstå at de skal være så dyre, så jeg bruger andre typer perler. Til mere kreative projekter så er andre typer jo fuldstændig gode nok.

    Man kan godt komme ud for at der skal sorteres en lille smule i perlerne, dem der er lidt for korte eller lange eller skæve skal måske smides ud.

    Jeg synes nu, det lidt mere skæve look er mere charmerende. Da jeg startede med perlesyning var det ikke med standard perler, så måske derfor jeg har den præference

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •