Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Opskrift på kørepose

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    30 Nov 2010
    Geografisk sted
    Kyringe, St. Merløse, Ringsted
    Indlæg
    149

    Opskrift på kørepose

    Hold da op det går stærkt!!
    Nu er lille Johannes vokset ud af hans kørepose og har brug for en ny!!
    Mon der er nogen af jer der ligger inde med en spændende opskrift på sådan én!!
    Den jeg HAR strikket kommer fra Drops og er råhvid med snoninger....den næste må gerne være en anden!!
    Nogen der kan hjælpe???
    Trine Bierberg

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Øjeblik, så skal jeg vise dig en jeg har lavet et par gange...
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    kørepose1_0001small.jpg

    Ku' det være noget?
    str. 6/9 mdr og 12 mdr.

    P. 5½ = 17 m. på 10 cm.

    Send mig en pm hvis du kan bruge den.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Trækker lige denne her frem igen. Nu er det sådan at jeg er blevet mor til en rigtig lille vildbasse af en søn på snart 5måneder. Jeg mangler en super nem opskrift på en køreposen, jeg kan ligge ham i når han skal sove til Middag på terressen nu her hvor det bliver koldere. Mon der er en der kan hjælpe mig med sådan en.?
    På forhånd tak......
    Lev livet vi har det kun til låns.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Du kunne lave en strikke prøve af det garn du vil bruge , så måler du sønnik rundt om maven + lidt ekstra han kan bevæge sig i ,-
    begynd fra bunden strik ret derud af frem og tilbage på pinden til du har længden under armene du vil have + 10 cm ekstra,
    del nu arbejdet i 3
    1/3 til det ene forstykke
    ½ delen til ryggen
    og den sidste 1/3 til det andet forstykke
    strik ryggen først til den længde sønnik er + 5 cm ekstra - luk de midstre masker, hvor mange kan jeg ikke sige da jeg ikke kender maske antallet med ca 1/3 af maskerne. lad resten være på 2 sikkerhedsnåle
    strik det de 2 forstykker til samme højde som ryggen luk på de sidste 2 pinde ude ved forstykkerne 5 masker 2 gange = halsen foran
    Strik nu maskerne fra forstykket sammen med ryggen og luk samtidigt, så der ikke kommer søm der kan genere sønnik.

    Ærmerne her samler du masker op i hullet og strikker derud af til den længde du vil have + 5 cm ekstra til at vokse i. strik rib til sidst så fingerne er dækket.

    Hætten saml masker op fra forstykketrne og ryggen og strik derop af til hoved er dækket, sy sammen i toppen . Sammel masker op i åbningen og strik 5 cm rib, så hætten sidder ind til hoved.

    Så skal du afgøre om du vil sy køre posen sammen i bunden eller du vil sætte et par kanpper i så du kan bruge den længere.

    Hækel en kant foran og sæt lynlås i .

    Så er den færdig.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Nov 2010
    Geografisk sted
    Kyringe, St. Merløse, Ringsted
    Indlæg
    149
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...d_id=2&lang=dk
    Denne strikke jeg til mit barnebarn.......meget varm og hurtig at strikke!
    Trine Bierberg

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Du kunne lave en strikke prøve af det garn du vil bruge , så måler du sønnik rundt om maven + lidt ekstra han kan bevæge sig i ,-
    begynd fra bunden strik ret derud af frem og tilbage på pinden til du har længden under armene du vil have + 10 cm ekstra,
    del nu arbejdet i 3
    1/3 til det ene forstykke
    ½ delen til ryggen
    og den sidste 1/3 til det andet forstykke
    strik ryggen først til den længde sønnik er + 5 cm ekstra - luk de midstre masker, hvor mange kan jeg ikke sige da jeg ikke kender maske antallet med ca 1/3 af maskerne. lad resten være på 2 sikkerhedsnåle
    strik det de 2 forstykker til samme højde som ryggen luk på de sidste 2 pinde ude ved forstykkerne 5 masker 2 gange = halsen foran
    Strik nu maskerne fra forstykket sammen med ryggen og luk samtidigt, så der ikke kommer søm der kan genere sønnik.

    Ærmerne her samler du masker op i hullet og strikker derud af til den længde du vil have + 5 cm ekstra til at vokse i. strik rib til sidst så fingerne er dækket.

    Hætten saml masker op fra forstykketrne og ryggen og strik derop af til hoved er dækket, sy sammen i toppen . Sammel masker op i åbningen og strik 5 cm rib, så hætten sidder ind til hoved.

    Så skal du afgøre om du vil sy køre posen sammen i bunden eller du vil sætte et par kanpper i så du kan bruge den længere.

    Hækel en kant foran og sæt lynlås i .

    Så er den færdig.
    1000tak Hundeuld.
    Jeg er gået i gang, den er da til at følge i blinde tror jeg, god når han ikke gider at sove om natten pt.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af Bierberg58 Se meddelelser
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...d_id=2&lang=dk
    Denne strikke jeg til mit barnebarn.......meget varm og hurtig at strikke!
    Den er her med taget ned. det ender nok med at jeg lave en til bilen også. ellers bliver der givet en i barselgave. Min bror fik en søn d.5 oktober
    Lev livet vi har det kun til låns.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •