Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: daisy's færdige arbejder 2012, endnu mere nyt i #82#

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456

    daisy's færdige arbejder 2012, endnu mere nyt i #82#

    Ja, så må jeg vist heller se at komme med. Er bagefter med billeder, men her er ét, det er en cape, som er blevet til en nederdel til min yngste datter (30 år) og så et par gaver til min faster, som fylder år den 17.februar

    åh ja - og dette sjal, som er endnu en af Marknos genistreger
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af daisy : 12-04-2012 kl. 17:20 Årsag: nyt i ..
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2007
    Geografisk sted
    Langeskov, Fyn
    Indlæg
    22
    Flotte ting du har lavet. Er vanterne strikket i kauni?

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af pepese Se meddelelser
    Flotte ting du har lavet. Er vanterne strikket i kauni?
    Nej de er strikket i Fame som har kortere farvegange end kauni og ikke 100% uld, desværre, men lækkert garn at mixe med. Det er dog kun manchetterne, resten er i ren uld
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    fine ting Daisy.
    Især synes jeg vældig godt om sjalet på det sidste billede.
    Jeg er også vild med sjalet, den revers, som danner sig pga hendes konstruktion af sjalet er simpelthen genial - sjalet slipper kun mine skuldre når jeg skal sove
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    jamen så kommer her et par ekstra billeder
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  6. #6
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    jamen så kommer her et par ekstra billeder
    1000 TAKKKK------ du fortjerner et

    nu tror jeg at jeg har lurret den af..... begyndte du i nederste hjørne.?????
    hvad måler de storre firkanter?????????????

    (ja, undskyld jeg er vist en værre spørge Jørgen)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Ja, nederste hjørne er start - og pind 3 - 3½. Jeg brugte pind 3, da jeg strikker løst. Øh, hm, så er det lige, hvad der er nederste hjørne. Går man ud fra billedet, så er det øverste rude, som man begynder med. Men inden jeg besvarer flere spørgsmål, vil jeg lige kontakte Marianne om hvor meget jeg må åbenbare - da jeg synes hun simpelthen er et jern og simpelthen selv skal have glæde af sine geniale påfund - det er også et hårdt liv at være strikke-pusher, hvilket hun jo er :-)
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af Tante Tut Se meddelelser
    Så flotte ting altså... glæder mig til at se dit farvevalg til swingeren ss. Ved du om der er et sted man kan købe en dansk opskrift på spectra-sjalet??? Er helt vild med det
    Spectra-sjalet er ikke vanskeligt, og hvis du anskaffer den engelske er jeg sikker på at du får hjælp herinde, hvis der er noget du ikke forstår.

    Faktisk er fidusen bare vendestrik med 2 farver, den farve som danner "rammen" strikkes hele tiden med "forneden", og så vendestrikker du op og ned med interval på f.eks 7 masker og garn i feltfarven, hvorefter du strikker alle masker med rammefarven.

    Swingeren turde jeg desværre i vælge farver med spræl i - har valgt vissengrøn og brun, samt garn med farveskift i hovedsageligt rødbrune farver - og den bliver alt for stor (men jeg regulerer nok med mindre pindestørrelse i overdelen) pt er jeg træt af den - det er jo frakken jeg strikker og mangler kun 1½ bane i skørtet - så der bliver ikke pillet op !!!! Men er det helt tosset, så mangler jeg en morgenkåbe har dog planer om at strikke en anden, for når den nuværende er færdig, har jeg overblik over farvemulighederne
    en varm tak til alle for roserne
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    31 May 2011
    Geografisk sted
    midtjylland
    Indlæg
    101
    Ja jeg kan bestemt følge dig i din tankegang ss Jeg har endda siddet og farvet 3kanter og 4kanter ind i hinanden, på papir, med de farver jeg strikker i. På papiret ser det da ikke helt dumt ud og det hjalp med at lave en farveændring i mønstret så jeg blev mere tilfreds...nu må vi se om der bliver swunget flere swaggere herfra...indtil videre går det da ok
    Tante Tut
    Hold masken...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af Enya Se meddelelser
    Tante Tut, Jeg er også ret vild med Spectra-sjalet Har dog kun fundet det på Ravelry på engelsk - men overvejer stærk at købe opskriften til det
    (jeg havde gjort det, hvis ellers jeg kunne finde ud af, hvordan man gør.? )
    ]Spectra-sjalet er ikke vanskeligt, og hvis du anskaffer den engelske er jeg sikker på at du får hjælp herinde, hvis der er noget du ikke forstår.

    Faktisk er fidusen bare vendestrik med 2 farver, den farve som danner "rammen" strikkes hele tiden med "forneden", og så vendestrikker du op og ned med interval på f.eks 7 masker og garn i feltfarven, hvorefter du strikker alle masker med rammefarven

    Men Enya er det at downloade opskriften fra Ravelry du ikke kan finde ud af ?
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •