Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Knit-pro-hakkepinde

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2008
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    149

    Knit-pro-hakkepinde

    Jeg har købt en enkelt hakkenål, bare for lige at prøve det. Jeg synes dog, at det kan være lidt svært at få nålen helt igennem maskerne. Jeg mangler spidsheden, der er i mine knit-pro strikkepinde. Samtidig kan jeg se en fordel ved ikke at have så lang og tund pind - lige som når man strikker med sine knit-pro pinde. Er der nogle, der har prøvet knit-pro hakkenålene, og kan fortælle, hvordan de er at arbejde med?
    Venlig hilsen Tessie

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har engang købt et sæt hos Jannie her fra Rokken. De er gode at bruge.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Knit-pro-hakkepinde

    jeg har følgende hakkepinde købt i Tyskland

    http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=22678
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2008
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    149
    Jeg tog en hurtig beslutning og storhandlede. Jeg kan godt se, at det er billigt VTJ, men på den anden side har jeg jo alle wirer osv til knit pro, så nu har jeg bestilt lidt forskellige hakkepinde. Så vidt jeg kan se har Jannie ikke de hakkepinde, der kan sættes wirer på, så det blev et andet sted, jeg handlede. Jeg venter nu spændt på om hakkepindene kommer til at leve op til forventningerne.
    Venlig hilsen Tessie

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jo, Jannie har knit pro hakkepinde. Jeg købte jo et sæt af hende (uden wirer). Wirerne havde jeg i forvejen. Man skruer hakkekpindene på, på samme måde som med strikkepindene.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2013
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    18
    jeg bruger knit-pro hakkenåle og synes, de fungerer godt. hvis de er svære at få gennem garnet tror jeg, du hakker for stramt. min erfaring er i hvert fald at nålen skal kunne komme helt let og uden nogen hjælp fra fingrene gennem de lodrette bjælker. Ellers er det for stramt.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Jeg hakker med Addi hakkenåle..fordi jeg har et billigt indkøbt Addi-strikkesæt der lå på en markedsplads med ekstra weire til..

    Et sæt hos Impaz koster kun 15okr og så er der rokke-rabat..bestilte over nettet søndag aften og havde det i postkassen tirsdag morgen

    Det eneste jeg mangler til sættet er den stop-fidus man kan skrue på ved andre mærker..intil videre har jeg klaret det med en pind nr 8 der så hænger og dingler og agerer stop for mine masker..

    Jeg fik at vide at man skal bruge 2nr højere hakkenål end det strikkepindenr man anbefaler på banderolen af garnet ....
    Marianne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2013
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    18
    Jeg synes det er svært at vurdere hvor stor en hakkenål man skal bruge. Lige nu hakker jeg med et garn som er til strikkepind 5-6, og jeg hakker med nål 6,5. Hvilke erfaringer her I andre med hakkenålsstr i forhold til strikkepindsstr?

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Til Kreativ-messen i Viborg sad der en og hakkede her købte min datter hakkenål og weire..og fik at vide at

    ¨Er garnet til strikkepinde nr 6 skal du bruge hakkenål nr 8...

    Altså som jeg skrev ovenover...læg 2 nr til det bandarolen på garnet lyder på..
    Marianne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Knit-pro-hakkepinde

    Det kommer jo an på om man hakker fast eller løst, ligesom med strik/hækling. Man må prøve sig frem.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •