Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: hopper med på Waldorf dukke bølgen, nogen gode råd ?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Dec 2011
    Geografisk sted
    Vendsyssel
    Indlæg
    4

    hopper med på Waldorf dukke bølgen, nogen gode råd ?

    Nu har jeg kigget og kigget på nettet og jeg må og skal altså prøve at sy en, forhåbentlig mange Waldorf style dukker, jeg har helt og totalt forelsket mig i den model som hedder Bamboletta, nogen der skulle ligge inde med et mønster ?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Jeg vil råde dig til at låne bogen af Anne Meyer: Syede dukker med strikket tøj. Der er mønstre i bogen og hun viser hvordan de skal fremstilles. Bogen kan lånes på bibliotekerne - og det er den bedste bog på dansk.
    Det er Waldorf dukken, og navnet Bamboletta har mere med net-butikken end med dukken at gøre.
    Du kan låne bogen her http://bibliotek.dk/linkme.php?ccl=lid%3D21129143 og jeg kan se at den er hjemme både i Hjørring, Frederikshavn, Støvring osv.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Ved ikke om hende her laver den ønskede model men hun syr i hvert fald mange waldorf dukker http://tusindfryd-blog.blogspot.com/.../Waldorfdukker
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Citat Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
    Ved ikke om hende her laver den ønskede model men hun syr i hvert fald mange waldorf dukker http://tusindfryd-blog.blogspot.com/.../Waldorfdukker
    Ja og hun har udgivet denne bog http://www.klematis.dk/d/Tusindfryd-dukker-i789.html
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Prøv at se forskellen på øjenafstanden på Tusindfryds dukker og på oprindelige dukker og se den store bare flade midt i hovedet som er resultatet af at placere øjnene helt ude i siden og munden helt nede i halslinningen. Anne Meyer viser meget omhyggeligt hvordan man skal passe på ikke at placere øjnene for langt fra eller for tæt på hinanden - og hvorfor.
    Jeg har syet dukker siden midt i 90-erne og er derfor opmærksom på dette.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Prøv at se forskellen på øjenafstanden på Tusindfryds dukker og på oprindelige dukker og se den store bare flade midt i hovedet som er resultatet af at placere øjnene helt ude i siden og munden helt nede i halslinningen. Anne Meyer viser meget omhyggeligt hvordan man skal passe på ikke at placere øjnene for langt fra eller for tæt på hinanden - og hvorfor.
    Jeg har syet dukker siden midt i 90-erne og er derfor opmærksom på dette.
    Ja der er forskel, det er rigtigt, men jeg kan nu godt li tusindfryds dukker :)
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 Dec 2009
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    5
    Jeg er begyndt at sy en Tusindfryd dukke. For mange år siden, har jeg syet Steinerdukker, da min søn gik i børnehave. Jeg er virkelig enig i det med øjne og munds placering. Det gør tusindfryds dukker mærkelige og tykhovedede. Nu ved jeg hvorfor, og vil være opmærksom på det, når jeg syr. Tak for det :)

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Læser først det nu :) giver ret i det med øjnene.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •