Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 26 af 26

Emner: kniplebræt?

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    27 Dec 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    120
    Jeg fik for flere år siden en del knipleting lovede mig selv når jeg gik på pension ville jeg starte men de står stadig oven på skabet.
    Prinsessen

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    13 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    188
    Citat Oprindeligt indsendt af dalbjerg Se meddelelser
    Jeg starte med flamingo-plade, men har købt mig et kniplebræt.
    Det er rigtig godt at have en flamingo-plade da nogle festremser startes op på det og siden hen flyttes over på bræt.
    Vedhæftet fil 72657 min første festremse jeg lavet.

    Jeg havde aldrig haft en kniple-pind i hånden før jeg starte i efteråret 2012 på aftenskole.

    At kniple er en rigtig tidsrøver, det er det for mig.
    hvor er du dygtig Dalbjerg.
    Fantastisk smuk løber.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    16 Nov 2012
    Geografisk sted
    Holbæk
    Indlæg
    5
    Takker, lis ai.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    så er mit kniplebrædt kommet hjem

    så har jeg fået mit kniplebrædt hjem. Det er så fint og tydeligt at det er hjemmegjort, men det finder jeg kun hyggeligt.

    tænk at det måske er en mand eller søn, der har lavet det til sin hustru/mor.

    eller måske har knipleren selv lavet det :-)

    har en låsemekanisme, som virke ganske praktisk, men nu må vi se, når det kommer i brug. kostede 65 kr i genbrug, skal omstoppes og ombetrækkes. Hvad kan I anbefale?
    jeg tænker to lag filt på tromlen, det havde min kollegas mors brædt. hvilket så ud til at virke godt. måske kunne man også strikke et stykke og filte det, før man sætte det på tromlen, men det er måske for groft?
    men jeg kunne godt tænke mig at bruge møblestof til den brede del, måske noget i stil med denne side; http://www.espe-moebler.dk/nyheder-stof.html
    kan det lade sig gøre?
    hvad skal man bruge som fyld under brættet? det virker som om der er en slags fine træspåner under det på nuværende tidspunkt og det er bestemt ikke jævnt. jeg tænkte på at bruge tykt pudefyld eller måske uld?

    jeg sov hjemme hos en kollega, hvor jeg fik et stykke kniplebrev, en opskrift, kniplepinde og lov til at kopirer to bøger. Meta Tønder´s Kniplinger 1959, samt Knyppleskan af Inga-Lisa Olsson 1956- svær at læse, men flotte billeder.

    nu skal der så læses op og ombetrækkes, før jeg kan komme igang, men glæder mig til at afprøve det. skal også have fundet en meget nem opskrift, hvor man skal lave mange gentagelser. :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2010
    Geografisk sted
    Guldborg
    Indlæg
    62

    spændende

    er lidt spændende om du bliver "bidt" af det, det er en hyggelig hobby, og utrolige ting man kan kniple, mange knipler smykker for tiden, de bliver noget så flotte.
    Hilsen
    Lis

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg var lige på FB så dette kniplebrædt 1374346_10201841272169395_1126064856_n.jpg det er sørma anderleds..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •