Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 26

Emner: kniplebræt?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    <<Koldeste50>> bruger du også K80 til ting der ikke skal stives? og hvis du gør, hvordan får du det så til at holde facon og Størrelse?
    Ha' en god dag
    fra Anne

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    43
    Hej Xanadue
    Jeg vil anbefale dig at melde dig til et kniplekursus hos f.eks FOF. Kan se du bor i Midtjylland, jeg går selv til knipling hos FOF i Århus.
    Jeg vil anbefale at du laver et kniplebræt af en flamingoplade. Det er lang det billigste og det kan du bruge til stort set alt. Jeg bruger mine flamingoplader til langt det meste bortset fra remser/løbere.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    22 Jan 2012
    Geografisk sted
    Løkken
    Indlæg
    14

    Knipling

    Jeg har kniplet i mange år, jeg har 2-3 kniplebrætter jeg godt vil sælge.
    Som i andre har jeg kniplet rigtig meget på flamingoplader og mener helt bestem at det kan du fint starte med.

    Jeg selv har købt garn ved højskolernes håndarbejde, der er mange tykkelser og kvaliteter alt efter hvad du skal lave.

    Hendes verden har haft mange opskrifter i bladet og sælger også garn og opskrifter mener jeg.
    God aften til alle

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    10 Jul 2010
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    70

    Hej

    Hej
    Ja jeg syntes fint k80 tråd kan bruges uden at blive stivet. Og har man alligevel lyst til at stive fik jeg engang et råd at købe billig hårlak uden parfume. Nemt og billigt indtil videre har det fungerer til de ting jeg har brugt det til lys mancheter f.eks. Huske at la knipling sætte sig inden man tager nålene af.
    Hilsen Koldste50

  5. #15
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af campisten Se meddelelser
    Jeg har en del, også nogen som skal sælges, men da jeg startede brugte jeg en flamincoplade og det fungerede fint, og jeg bruger den ind imellem, det er hurtig og billigt at komme igang med sådan en.
    I får lige et billede at mit køkkengardin som jeg har på brættet, her er 110 par, så lidt at holde styr på.
    http://rokken3.dk/forum/attachment.p...1&d=1329050692

    Dyb flot håber vi må se det færdig ophængt i vinduet

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Har du fået dit køkkengardin færdigt campisten ? for det er skimes da et stort arbejde
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    wow - kan se, at jeg har forsømt denne tråd i et godt stykke tid.

    Ville dog lige vende tilbage til den, da jeg nu snart får mit kniplingebræt. Jeg så et i sønderjylland, hvor min veninde er flyttet ned. vi var på udkig efter babytøj, da hun er gravid med sit første barn, så mens hun sorterede, så kiggede jeg mig omkring. der stod det i grønt fløjl, som dog er noget slidt og skal ombetrækkes (regner med at satse på, at Svigermor gerne vil hjælpe her ;-)

    det kostede 65 kr, men jeg fik det selvfølgelig ikke købt. nu har min veninde så købt det til mig som en del af min fødsesldagsgave. jeg er så glad og glæder mig til at komme i gang. Jeg har downloadet og printet bogen fra denne side ud; http://www.nytiknipling.dk/

    nu skal der læses, indtil jeg får brættet hentet, men vil også en tur på biblo for at låne bøger om emnet. Kan I anbefale nogen?

    jeg er ikke så meget for kurser, og det er også lidt svært, da jeg arbejder aften og nat. min første tanke var dog, at jeg ville kniple små køkkengardiner, duge og lidt større gardiner til mit dukkehus, for jeg tænker, at det må være godt at starte med noget, som er enkelt.
    jeg tænker, at jeg her vil lave de lange "rækker" hvor mønsteret blever gentaget, og at det skal være så enkle mønstre som overhovedet muligt her i starten.

    stor repsekt til dig Campisten. det er virkelig flot, men du må godt nok skulle holde tungen lige i munden med alle de pinde!
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2010
    Geografisk sted
    Guldborg
    Indlæg
    62
    Nej mit køkkengardin er ikke færdigt, der kom lige en flytning i vejen, men når det engang er, så skal I nok få lov at se et billede.
    Hilsen
    Lis

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    16 Nov 2012
    Geografisk sted
    Holbæk
    Indlæg
    5
    Jeg starte med flamingo-plade, men har købt mig et kniplebræt.
    Det er rigtig godt at have en flamingo-plade da nogle festremser startes op på det og siden hen flyttes over på bræt.
    festremse 2.jpg min første festremse jeg lavet.

    Jeg havde aldrig haft en kniple-pind i hånden før jeg starte i efteråret 2012 på aftenskole.

    At kniple er en rigtig tidsrøver, det er det for mig.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Jeg lærte at kniple ved at låne Karin Trend Nissens Knipling på biblioteket. Hun har lavet en del bøger, men jeg vil anbefale og starte med nr. 1. Her får du en god intro til at kniple, og nogle mønstre der er til at komme i gang med. Her er både mønstre på hvordan pindende skal bevæge sig og hvor du skal sætte nålene.

    Jeg kom i gang på samme måde som dig, købte et brugt kniplebrædt på loppemarked og betrak det om.

    Hvis du fortæller til nogle forskellige, at du er begyndt at kniple, så kommer folk tit og spørger om man vil arve forskellige afdøde bedstemødres kniplesager. På denne måde har jeg fået rigtig mange gode ting.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •