Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 26

Emner: kniplebræt?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    kniplebræt?

    jeg har længe kigget lidt på det med at kniple. mødte engang en ældre dame i ældreplejen, som kniplede, og det så hyggeligt ud.

    er begyndt at kigge efter et kniplebræt, men der er mange derude, og jeg ved ikke helt, hvad jeg skal kigge efter.

    er der nogle her, som kan give nogle gode råd ?

    samtidig tænkte jeg på, hvor man køber tråd henne, eller om det vil være muligt at bruge mere alm. garn ?

    og hvad med opskrifter. det skal jo sidde på en rulle, men skal man selv printe det ud og lave hullerne, som man skal følge?

    endelig er der nogle, som kender en særlig god begynderbog, eller skal jeg blot gå på biblo, og se, hvad jeg kan finde?
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    P.S mange af dem ser ud til at trænge til en udskiftning af deres stofbeklædning.

    nogle som har en ide om, hvordan man gør dette?
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Jeg tror det er nemt at poltre om , med hensyn til hvad du skal lede efter
    synes jeg personligt , du skal lede efter et med rulle , og et der er rimelig stort
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Min oplevelse er man har brug for BÅDE et med rulle og et stort fladt et ( til de "sjove" ting som hjerter osv.
    De flade laver du selv. En plade flamingo fra jem&fix halveres - hjørnerne skæres af så det bliver 8-kantet. Et billigt liggeunderlag fra jysk klippes til og limes på i kanten med hotmelt - på genbrug køber du en kraftig dug som du betrækker pladen med skal nok tage billede ag dem jeg har lavet til Maja & co ;-)

    Mange af de gamle rullebrædder har krøluld som fyld - jeg har 2 stående som skal have denne behandling. Alt stof pilles af og krøluld smides UD... skumgummi 3 cm tyk skæres til så det passer og velourstof påstryges vliseline så det IKKE er strækbart. Det passes til og slåes fast på bagsiden med enten møbelsøm eller en hæftemaskine...

    De voksne omkring Maja bruger som oftest sådanne flade brædder - hvis ikke lige det er festremser eller kantbånd de knipler..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    39
    Hej Xanadue

    Som start behøver du ikke et kniplebræt med valse.

    Lav en flamingoplade rund eller firkantet (rund ca. 50-60 cm i diameter)
    Betæk den først med et stykke uldstof (frakkestof) klip det til så det passer med overfladen på flamingopladen.
    Betræk derefter med et stykke bomuldsstof, som dækker overflade, sider og et stykke ind på bunden. Behøver kun at blive sat fast med knappenåle eller hæfteklammer.
    Nu har du en fin knipleplade.

    Her kan du gratis downloade en bog for nybegynder
    http://www.nytiknipling.dk/ klik ind under download.

    Bogen hedder Nyt i knipling. Begynderknipling for børn og voksne.

    Tråd: Det er bedst at bruge tråd som er beregnet til knipling.

    Det kan du købe her:
    http://www.xn--hedenshrgarn-1jb.dk/shop/frontpage.html
    eller her: http://www.tuneweb.jtac.dk/index.html

    Rigtig god fornøjelse og
    Held og lykke med din nye hobby

    Knus fra Inge

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2010
    Geografisk sted
    Guldborg
    Indlæg
    62
    Jeg har en del, også nogen som skal sælges, men da jeg startede brugte jeg en flamincoplade og det fungerede fint, og jeg bruger den ind imellem, det er hurtig og billigt at komme igang med sådan en.
    I får lige et billede at mit køkkengardin som jeg har på brættet, her er 110 par, så lidt at holde styr på.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen
    Lis

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    10 Jul 2010
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    70

    hej

    Hej
    A garn kan man næste bruge alt. Kommer an på hvad man skal lave, varme tørklæder kan laves af alm garn. Finer ting kan jeg godt li k80 som kan købes i garn butikker. Lige nu er jeg ved at lave mellemværk til dynebetræk til baby dyne da jeg jo skal være mormor engang i år. Det bliver lavet af noget silke som min datter har haft med hjem fra Indien. Det bliver lidt sjovt at se hvad hun siger til det.
    Hilsen Koldste50

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    17 Jan 2010
    Geografisk sted
    sønderborg
    Indlæg
    30

    kniplebræt

    har 3 stk med valse til salg og en flagmingoplade.pinde og en del mønstre til salg

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Hvilke mønstre ? Er specifik interesseret i små sommerfugle som ikke er for komplicerede

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    10 Jul 2010
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    70

    hej

    Hej
    a mønstre kunne jeg være intresseret i lys mancheter og borter
    Hilsen Hanne

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •