Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Ny flettet taske, og spørgsmål til skulderrem

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    30 Mar 2010
    Geografisk sted
    Brønderslev
    Indlæg
    4

    Ny flettet taske, og spørgsmål til skulderrem

    Hej allesammen :)

    Jeg synes lige at jeg vil vise denne taske frem, som jeg næsten lige er blevet færdig med :) Den er flettet af et katalog fra Stof & Stil. Synes den har nogle gode farver. I får lige et billede af begge sider af tasken :)




    Det er første gang jeg har forsøgt mig med at flette en flad bund. Må nok erkende at materialet nok alligevel var lidt for tykt, for jeg havde svært ved at skjule at ternene går ind over hinanden.

    Jeg mangler at sy lynlås i den. Men jeg vil ögså gerne have en skulderrem på den, men der er jeg lidt på "herrens mark".
    Hvordan plejer I at gøre? Nitter i remmen på inden I syr lynlåsen i? (Tænker at det er nemmest at komme til, hvis ikke lynlåsen er i).
    Og laver I hul med en hultang i tasken og remmen, for derefter at banke nitten sammen?

    Det er planen at jeg vil bruge tasken til en fest vi snart skal til, og så kunne det jo være smart med en skulderrem, så den kan hænge på stolen når vi skal spise, og ikke ligge og fylde på bordet :)

    Hilsner fra det kolde Nordjylland

  2. #2
    Rysse Gæst
    Flot taske du har fået flettet. Jo tykkere materialet er jo længere skall lapperne være for at det bliver pænt. Men når det er den første taske du har lavet - kan du bestemt godt være tilfreds.

    Jeg plejer at sy lynlåsen på ringen inden denne sys fast. Alt afhængig af hvor jeg vil have min rem henne laver jeg huller inden tasken er syet helt færdig. Hvis jeg vil have remmen sat på i enderne laver jeg hullerne inden lynlåsen sys på. (Erfaring....efter at jeg klippede tråden over jeg havde syet lynlåsen fast med. Så det blev en ommer)

    Hvis jeg vil have hankene på siden af tasken finder jeg ud af, hvor langt nede på tasken de skal sidde. Det er besværligt med en hultang at komme to ringe ned og lave hul. Derfor laver jeg hullerne inden tasken er syet helt sammen. Jeg har et par gange lavet hul med en hugpibe, fordi jeg havde glemt at lave hullerne inden. Men det er noget mere besværligt.

    Nogle gange bruger jeg nitter til at sætte mine hanke/remme fast med og hvis det skal være lidt ekstra så bruger jeg postskruer.

    Du kan måske hente lidt inspiration her - rul lidt ned af siden: http://rysses.blogspot.com/search/la...ttede%20tasker
    Sidst redigeret af Rysse : 09-02-2012 kl. 12:04

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herning
    Indlæg
    96
    ja jeg har været ude at få det lavet i en hælebar. men dels er det dyrt, og dels har jeg været uheldig første gang kostede det 85 kr for to nitter der skulle holde en rem det syntes jeg var lidt dyrt så fandt jeg en anden hælebar, han satte 8 nitter i den taske jeg her viser bare to tren fra enden i den ene side og tre tern fra enden i den anden side , det kostede 90 kr ser det desværre ikke før jeg kommer hjem at den er skæv , nu er jeg så sur at jeg ikke gidder gå ind og klage , det kan jo ikke laves om da der er huller men den er jo ødelagt,
    så fandt jeg igen en ny hælebar i en anden by, og indleverede to tasker de lå hos ham i en mdr, da jeg så hentede var de stadig ikke lavet, men jeg tog dem med mig , det vil sige der var kun en den anden var blevet væk, så jeg vil ikke lige sige jeg har været så heldig.

    nå men dit spørgsmål var jo om vi gør det før lynlås, og ja det gør jeg inden, men jeg synes ikke man kan komme ret langt ned med en tang, så derfor valgte jeg at betale for det

    din taske ser fin ud
    Anna
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jeg burger en øjeknap efter hvordan den passer til tasken - slår hul med en huggepibe - sætter snore i øjet på knappen så jeg ender med 4 ( eller dobbelt op 8) og trækker dem gennem tasken. PÅ bagsiden har jeg en alm knap med 4 huller hvor jeg trækker de 4 snore - stramme godt og binder dem på kryds og tværs så de holder godt. Vil de gå op kan man komme lidt lim på knuden.
    Det er ikke fuldt ud så professionelt men fungerer rigtig godt og man kan jo bruge knapper af alle slags - kun skal man være sikker på øjet vil kunne holde til belastningen når tasken bruges.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Det er lidt utydelig men man kan vist godt se meningen med det ;-))

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Og så har jeg et fif til dem der bruger det rigtig tykke papir. Mine stykker måler typisk 8 x 16,8 cm - er papiret meget tykt deler jeg dette stykke i 4 så jeg får stykker på 2 X 16,8 som jeg så placerer midt på et stykke 5 cm tape OG PAKKER PAPIRET IND i tapen... Vupti - papir sparet og megen ærgelse fordi man ikke kan få det mast sammen ;-))

    Metoden er også rigtig god hvis man bruger de helt tykker kaffeposer som gevalia og karat...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •