Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Joanna's strik og hækling i 2012

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47

    Joanna's strik og hækling i 2012

    Hejsa.

    Det er et stykke tid siden jeg har været herinde, men håndarbejdet har ikke ligget stille, selvom min skulder bliver værre og værre. Skal heldigvis på sygehuset til undersøgelse her sidst i februar og så håber jeg de kan stille noget op.

    Casper (min papsøn's) mor kom pludselig og spurgte om jeg da ikke kunne strikke et par luffer uden tommelfinger til Casper's lillebror på 5 mdr. Hun havde været rundt i mange børnetøjsbutikker, for at finde nogle, men uden held.

    Så knægten fik de fineste små vanter, så han ikke skulle fryse om fingrene ude i barnevognen

    Jeg har også fået en UFO færdig, som har ligget længe. En lille sød babykjole til de mindste.

    Jeg har også fået strikket 2 par damesokker i denne kolde tid.

    Når min skulder er værst er tiden gået med at hækle blomster, til at sætte på diverse ting til varmestuestrik. Dejlig måde at få brugt alle de små rester på

    En hæklet hagesmæk er det også blevet til.

    Og et par store herresokker i str. 44-45.

    Og til sidst er jeg endelig blevet færdig med mit sjal. Det er blevet rigtig flot og er dejlig varmt.

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hej igen.

    Her kommer de sidste billeder, da der ikke var plads i den første post

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Så er der blevet strikket lidt nyt.

    Det er blevet til en bolero, der var bestillingsarbejde.

    Så har jeg også fået strikket en vest til mig selv. Den er dejlig varm

    Og til sidst har jeg fået strikket en stor møbius og en lille tunika med den sødeste krave, til str. 18 mdr. Begge dele er til varmestuestrik

    Det var alt for denne gang og nyd solen

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Så er der strikket og hæklet lidt nyt igen. Denne gang er det hele røget til varmestuestrik

    Jeg har strikket 2 huer i voksenstørrelse, hvor jeg synes at den med snoningen er supersød.

    Og så er det blevet til 2 hagesmække til de mindste

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Så har jeg igen fået lavet lidt, selvom det ikke er blevet til ret meget, da min skulder er dum. Men i det mindste er jeg så småt startet på genoptræning, så jeg krydser fingre for at det bliver bedre.

    Det er blevet til et par stibede sokker til min søn, Simon og de røg på fødderne så snart de var færdige

    Jeg har også fået hæklet en hagesmæk til lille Sarah på 6 uger. Der går et stykke tid inden hun kan bruge den, men mon ikke moren bliver glad for den

    Så har jeg fået strikket en hue til varmestuestrik og den er tyk og lun.

    Til sidst har jeg strikket to par sokker, som er bestillingsarbejde. Og de nåede heldigvis at blive færdige til hendes fødselsdag

    Det var alt for denne gang. Jeg har lidt flere bestillingsarbejder liggende, så dem må jeg hellere komme videre med. Hyg jer derude

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Så er der lavet lidt igen.

    Jeg har fået strikket en babyjakke som er et bestillingsarbejde. Der følger mere til det sæt senere.

    Der er blevet strikket det sidste par sokker i denne omgang til min bonussøns mor. Der er også lavet et par sokker til hans lillebror på 9 mdr., men dem har jeg ikke fået taget billeder af.

    Og til sidst er der hæklet en hagesmæk til lille Frida, som er en venindes niece.

    Hav en fortsat god weekend

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hej igen.

    Grundet mange regnvejrsdage og Tour De France i fjernsynet, har jeg igen fået lavet lidt.

    Jeg har fået lavet resten af bestillingsarbejdet til en baby på 1 år færdigt. Der er strikket trøje (vist sidste gang), bukser, hue og strømper.

    Jeg har også hæklet en hagesmæk til Caspers, (min bonussøn), lillebror på 1 år, så Casper kunne have sin helt egen gave med hjem til lillebror på hans fødselsdag. Casper var glad og det var moderen også

    Jeg har også fået lavet et pyntetørklæde til mig selv og en vest.

    Til sidst har jeg strikket en pigetrøje i str. 2 år til varmestuestrik. Den er blevet rigtig sød

    Det var alt for denne gang :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Det er et stykke tid siden, jeg har fået lagt billeder ind af mit færdige arbejde, men håndarbejdet har bestemt ikke ligget stille.
    Jeg har haft en del problemer med min skulder, så derfor har jeg hæklet en del, som er lidt mindre belastende for den end at strikke.

    Jeg har lavet mit første projekt i dominostrik og det er nu meget hyggeligt at strikke. Det blev et halstørklæde til varmestuestrik.

    Så har jeg fået hæklet 4 hagesmækker til varmestuestrik og 2 hagesmækker til en kollega der ventede sig, med en lille pige.

    Til sidst har jeg strikket en halsedisse, til en kollegas barnebarn. Den er varm og rigtig lækker

    Mere i næste post

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hej igen.

    Så fik jeg en bestiiling på 6 hagesmækker til en gammel kollegas lille datter på 6 mdr. Hun havde set mine hagesmækker på Facebook og ville gerne have nogle.

    På samme tid, var der endnu en kollega på arbejdet der ventede sig en lille pige, så hun skulle også have et par stykker.

    Så en overgang syntes jeg ikke jeg lavede meget andet end at hækle hagesmækker

    Men det er jo altid skønt når nogle gerne vil have det man laver

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hej igen igen

    Så skrev en af mine venner til mig at hans mor gerne ville have 6 par sokker til vinter. Jeg strikkede 4 par til hende sidste år, og de var rigtig gode, så hun ville gerne have nogle flere i år.
    Så der blev strikket 6 par tykke sokker, selvom jeg kun har fået taget billeder af de 5 par.

    Derudover har jeg hæklet en hagesmæk til varmestuestrik.

    Jeg fik også en bestilling på to halsedisser til en kollegas 2 børn.

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •