Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 53

Emner: tvåänd-strikning

  1. #41
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Ja jeg var af sted til foredrag/kursus igår - det var underholdende - en dame der hed Anne Mai holdt foredraget og havde slæbt en halv butik med så der blev brugt penge :-)

    Vi strikkede på strømpeskafter eller manchetter til luffer (vi skulle jo starte et sted).

    Jeg købte bl.a. nogetspecielt papir hos hende - tror det er godt til at tegne mønstre og modeller ind på - når jeg bliver skrap til det her.

    til sidst sneg sig en lille cd ned i tasken - sådan en fylde rikke meget. Den er af Carin Applequist. Har ikke haft tid til at se den endnu desværre, men her i huset sker der en masse meget hurtigt så jeg er glad for jeg engang var en god spejder - "Vær altid beredt" :-)

  2. #42
    fredsminde Gæst

    Smiler

    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Ja, jeg synes også det ser spændende ud - kan ikke rigtig forstå at det eneste på youtube er den der svenske reklame for hendes DVD - hvor man alligevel ikke rigtig kan se hvad hun laver (altså bortset fra at hun fører tråden foran arbejdet ligesom til vævestrikning)
    strikketøjet skal holdes som til engelsk strik - altså tråden der strikkes med skal holdes om højre hånd
    når garnet ligger foran arbejdet er det fordi der strikkes vrang masker

    håber det forklarer lidt

    jeg købte et kompendium med fotos da jeg var på kursus

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Nu har jeg bestilt de 2 bøger som danske bib har - og så vidt jeg kan se på youtube klippet, så snor man tråden hhv foran eller bag, afhængig af mønsteret - jeg er for gammel til at gøre det på engelsk men det går også fint på venstre pegefinger, selvom det er lidt besværligt, når trådene skal ligge foran arbejdet. Så nu må jeg se, når bøgerne kommer. Det er jo også i morgen, at jeg skal have talt med lystbækgård om søndagskursus.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  5. #45
    fredsminde Gæst

    Smiler

    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Nu har jeg bestilt de 2 bøger som danske bib har - og så vidt jeg kan se på youtube klippet, så snor man tråden hhv foran eller bag, afhængig af mønsteret - jeg er for gammel til at gøre det på engelsk men det går også fint på venstre pegefinger, selvom det er lidt besværligt, når trådene skal ligge foran arbejdet. Så nu må jeg se, når bøgerne kommer. Det er jo også i morgen, at jeg skal have talt med lystbækgård om søndagskursus.
    spændende
    jeg fører garnet over pinden med højre hånd - kan nemlig ikke finde ud af at holde det rigtigt men det fungerer fint

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Jeg har lige fundet nogle link: Et med gode billeder, som bekræfter det vi har fundet ud af, samt en side som viser, hvordan man tvebinder på strikkering!!!
    Søg og du skal finde !!
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  7. #47
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Ja jeg var af sted til foredrag/kursus igår - det var underholdende - en dame der hed Anne Mai holdt foredraget og havde slæbt en halv butik med så der blev brugt penge :-)

    Vi strikkede på strømpeskafter eller manchetter til luffer (vi skulle jo starte et sted).

    Jeg købte bl.a. nogetspecielt papir hos hende - tror det er godt til at tegne mønstre og modeller ind på - når jeg bliver skrap til det her.

    til sidst sneg sig en lille cd ned i tasken - sådan en fylde rikke meget. Den er af Carin Applequist. Har ikke haft tid til at se den endnu desværre, men her i huset sker der en masse meget hurtigt så jeg er glad for jeg engang var en god spejder - "Vær altid beredt" :-)
    Har lige læst hele denne tråd igen, jeg er nemlig stadig nybegynder der er bidt at tvebinding, det har fanget mig fuldstændigt.

    Det papir du omtaler Jeanne, kan du navnet eller beskrive hvad det er?????

    Har skrevet en mail til Carin Applequist i mandags men har stadig ikke hørt fra hende, øv øv det er ikke sådan når man er udtålmodig

  8. #48
    fredsminde Gæst

    Smiler

    samler lige denne tråd op igen

    for bybeckmann http://bybeckmann.blogspot.com/ underviser i tvebinding fredag d. 15/6 og lørdag d. 16/6 på
    "Grib garnet " i Silkeborg

    hvis det kan friste nogen

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    tak for oplysningen, Lene
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  10. #50
    fredsminde Gæst

    Smiler

    der var så lidt - måske nogen kunne få lyst til at prøve denne spændende teknik

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •