Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 53

Emner: tvåänd-strikning

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Det ser godt nok spændende og flot ud!! Jeg er virkelig groft misundelig. Prøv at se dette link http://www.lystbaekgaard.dk/tvebinding.htm Ulfborg i Jylland i maj - hvis jeg ikke i skyndingen har læst forkert
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  2. #32
    fredsminde Gæst

    Smiler

    nej, hvor spændende - det kan jeg varmt anbefale - og så er det ikke engang særlig dyrt

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Nu har jeg lige snakket med kontaktpersonen på Lystbækgård, og prisen er 50 kr. for medlemmer, sidste år lå prisen for ikke-medlemmer på 150kr. Det skal have bestyrelsesmøde i foreningen på onsdag, og torsdag kan jeg få at vide, dels hvad det vil koste for ikke-medlemmer i år, dels hvilken søndag det kan blive. Så hvis der er interesse for det her i Jylland, kan jeg videregive mere information.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  4. #34
    fredsminde Gæst

    Smiler

    en skam der er så langt til Jylland - for jeg kunne helt sikkert have godt af at lære mere
    håber du får held med at få oprettet et hold - for det er en meget spændende teknik

  5. #35
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Det ser godt nok spændende og flot ud!! Jeg er virkelig groft misundelig. Prøv at se dette link http://www.lystbaekgaard.dk/tvebinding.htm Ulfborg i Jylland i maj - hvis jeg ikke i skyndingen har læst forkert

    Er meget spændt på hvilken søndag det bliver, jeg har kun fri en søndag i april /maj, det kunne være rigtig spændende at lære.

    Det lyder som om det var allertideres til hjemløsees vanter strikning.

    Tvebinding strikkes med mindst to tråde.

    Uldgarn er meget velegnet.

    Det er en gammel strikketeknik, der har overlevet indtil vore dage på grund af dens særlige egenskaber.

    Resultatet er strik, der er:
    • tykt
    • tæt
    • formfast
    • varmende
    • utrolig slidstærkt.
    Retsiden ligner almindelig retstrikning, hvis der strikkes rundt.

    På vrangsiden dannes vandrette snoninger, fordi der skiftes tråd for hver maske.

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Ja, Nette!
    Bente på Lystbækgård vil kontakte Mona (som er instruktør) på onsdag, for at høre hvilke søndage Mona kan. Derefter ringer jeg til Bente torsdag, og jeg vil derefter starte en tråd for at efterlyse interesserede, med oplysning om de mulige søndage - men som sagt, vil det nok koste 150 kr. for de der ikke er medlemmer af foreningen (årsmedlemskab koster 250,-kr)
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  7. #37
    nette strik Gæst
    lyder rigtig godt, prisen er helt okay,

  8. #38
    nette strik Gæst
    Jeg er brændt helt varm på den strikke form,, bruger en del tid på at søge på nettet, og prøv bare at se her, synes det er så skønt,, http://www.ullabritt.se/Kurs/06/AnneMajLing/AnneM.htm hvem der bare kunne lære det, håber det kommer,,

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Ja, jeg synes også det ser spændende ud - kan ikke rigtig forstå at det eneste på youtube er den der svenske reklame for hendes DVD - hvor man alligevel ikke rigtig kan se hvad hun laver (altså bortset fra at hun fører tråden foran arbejdet ligesom til vævestrikning)
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Tusind tak for det link, Nette.

    Det er mange spændende ting og mønstre.

    Jeg vil også være med, hvis jeg kan.

    Men så skal vi jo også tænke på overnatning. Går jeg ud fra.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •