Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Missemor håndarbejde 2012 - nyt 22.10. indlæg 54

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Missemor håndarbejde 2012 - nyt 22.10. indlæg 54

    Så må jeg vist hellere få lavet en tråd for 2012, selvom det kun er blevet til ganske lidt indtil nu. Aner simpelthen ikke hvor tiden bliver af

    Men jeg har i hvert fald fået lavet en barnevogns-dims til yngste barnevogn, med ugler, det er åbenbart det store hit i øjeblikket. Den skal han have i eftermiddag, og så bliver han hele natten.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så må jeg vist hellere lidt på banen igen, men det er ikke så meget nyt jeg har at vise frem, det er mere gengangere.

    Det er ikke alt jeg har nået at få taget billeder af, men jeg har fået lavet 2 sæt dagplejevanter til yngste børnebørnene, elefanthuer til alle 4 børnebørn, spiralsokker, et hav af legetøj og barnevognsrangler (det sidste kommer i kigkassen på et tidspunkt).
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Snups - så er den hapset - hvor er den sød - må vist snart have lavet en ny "to-do-liste"

    Og så glemte jeg da lige et par prototyper på suttesnore til sutter, både med og uden ring.

    I må tænke Jer til sutten, sådan een havde jeg ikke lige indenfor rækkevidde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Den største fiskehue jeg har lavet, var til min venindes søn - 32 år og en lystfisker af de store.
    Hun gav ham den i julegave. Han er vild med den :-)
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så fik jeg lige en sjov opgave af mine to voksne nevøer, der som børn havde en kæmpe stofcirkel med snøre i kanten, så de kunne lege med lego, uden at det var besværligt at rydde op. Der kunne bare trækkes i snoren, og vupti - det hele i en pose. Nu har de begge fået børn, så jeg fik lavet to af disse cirkelposer til dem. De er ca. 230 cm. i diameter, Jeg har godt nok lavet stropper i stedet, for hvis jeg skulle have sat presenning-ringe i, hos en her i byen der laver sejl m.m. til både, kostede det 700 kr. - plus moms
    Det er ret kraftigt stof, så jeg turde ikke binde an med selv at slå ringe i, så nu håber jeg det fungerer med stropperne. Man kan så selv bestemme, om man hiver i begge sider og binder sløjfe eller man vil hænge den op.

    Da jeg var ved at være færdig, kom der lige en svigerdatter og et par børnebørn forbi med en lille gave, bare fordi..... som de sagde. Og det var jo helt perfekt til det projekt her, så nu har jeg mine egne mærkebånd
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Super idé, som jeg nok låner Ikke at jeg er gået i barndom Men gemalen fandt for nyligt en vaskebalje fyldt med legoklodser på containerpladsen (vi må godt klunse) og jeg har gået og overvejet, hvad de skulle opbevares i. Nevøen på 4 kommer nemlig kun med store mellemrum, så det skal være noget, der ikke samler støv (eller koster en bondegård). Og monstro ikke et badeforhæng kan bruges til at lave en i mindre målestol - har et fint solskinsgult et...

    Tillykke med de fine mærker
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er der lige et forsøg med en suttesnor mere, hvor det er anoraksnor der er omkring sutte-tutten. Dejligt med børnebørn der kan være forsøgskaniner.

    Og så lige en turbo-trøje - et bestillingsarbejde der skal eksporteres til Jylland :O)) - begyndte den 29.2. om aftenen, og blev færdig med at strikke og sy sammen i går aftes den 4.3. I dag er der blevet købt og syet knapper i. Så nu håber jeg den passer.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så skulle jeg lige prøve en hagesmæk efter kig-efter-princippet, den ligner ikke helt den Sebra-hagesmæk jeg kiggede efter, for jeg har lavet knaphuller og en lille knap.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så fik jeg en trøje/tunika færdig til Sille, glæder mig til at se, om den passer
    Det er en opskrift fra Sandnes Garn, strikket i Smart, ren uld.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •