Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: blommemakroner - eller hvad de nu hedder

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406

    blommemakroner - eller hvad de nu hedder

    Da jeg var barn mener jeg min farmor bagte nogle småkager der hed blommemakroner.
    Jeg har googlet dem og ikke fundet noget match så de må ogås have et andet navn men er der nogen af jer der kender dem igne og evt ligger inde med en opskrift ?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2010
    Geografisk sted
    7840 Højslev
    Indlæg
    25
    Hvis blomme hentyder til æggeblomme, kan det godt være denne her.
    Falske makroner:
    200 gr. margarine
    250 gr. sukker
    2 æggeblommer
    250 gr. mel
    1 strøget tsk. hjortetaksalt.
    jeg bager dem ved ca. 160 grader.
    Jeg fik opskriften engang i 1960erne dengang vi bagte i gammeldags brændekomfur, jeg spurgte, hror længe de skulle bage, svaret lød: Jeg sætter dem i ovnen og går over til naboen og drikker formiddagskaffe, så er de færdige når jeg kommer hjem, så de skal være lidt tid i ovnen.
    Prøv dem, hvis det ikke er dem, så smager de alligevel rigtig godt godt.
    Sidst redigeret af krj : 04-02-2012 kl. 09:25 Årsag: To gamle koner

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Tak, det vil jeg gøre men havde en forestilling om der skulle mange FLERE BLOMMER I ;-)) har nemlig en bunke æg der skal bruges NU !!! ;-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    mange æg så er kokos muffins en god opskrift
    6 æg
    500 gr sukker piskes
    200 gr mel
    150 gr kokos
    250 gr smeltet margarine
    i ovnen ved 200 gr 10 min

    kanel kage
    9 æg
    6 dl sukker
    6 tsk bagepulver
    3 spsk kanel
    7,5 dl mel
    300 gr marg
    3 dl vand
    pisk æg og sukker skummende, mel bagep.og kanel i ,smelt marg.tilsæt vand og kog op.
    40 min 175 gr.
    held og lykke

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Tak for opskrifterne ;-) De skal helt sikkert prøves. I hvert til fald kokstingene..
    Og kanelkagen. Den jeg har skal ikke bruge ET eneste æg så denne kommer også ind på ret plads.

    Tak

    Men læser jeg rigtigt ? skal man koge hele dynen op ved kanelkagen - når alle ingredienser er blandet sammen

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Citat Oprindeligt indsendt af Janneha Se meddelelser
    Da jeg var barn mener jeg min farmor bagte nogle småkager der hed blommemakroner.
    Jeg har googlet dem og ikke fundet noget match så de må ogås have et andet navn men er der nogen af jer der kender dem igne og evt ligger inde med en opskrift ?
    Jeg kan huske dem, min mormor bagte dem også. Små gule kager. Jeg husker det som om det var nogle hun bagte, når hun havde mange æggeblommer fordi der var lavet marengsbunde med hviderne....jeg tror hun kaldte dem æggeblommekager...jeg vil kikke rundt omkring efter opskriften, de var nemlig ski`goe...he-he. Vi stak dejen ud med et lille glas. Så hævede de ligesom op i ovnen...? Taler vi om de samme, tror du?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319

    æggeblommekager

    Måske er det disse....


    280 g. flormelis
    ½ tsk. hjortetaksalt
    vanille
    3 æggeblommer


    Flormelis og hjortetaksalt sigtes sammen og blandes med vanille. Æggeblommerne røres ca. ½ time med halvdelen af sukkeret, hvorefter resten tilsættes. Dejen stilles til hvile i 20 minutter, den udrulles og udstikkes i runde kager, der sættes på en velsmurt plade, hvor de må stå et par timer, inden de bages ved svag varme



    Jeg husker ihvertfald der var hjortetakssalt i....fordi det tænkte jeg meget over hvor kom fra.....

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    Citat Oprindeligt indsendt af Janneha Se meddelelser
    Tak for opskrifterne ;-) De skal helt sikkert prøves. I hvert til fald kokstingene..
    Og kanelkagen. Den jeg har skal ikke bruge ET eneste æg så denne kommer også ind på ret plads.

    Tak

    Men læser jeg rigtigt ? skal man koge hele dynen op ved kanelkagen - når alle ingredienser er blandet sammen
    nej kun vand og margarine
    held og lykke

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fik du egentlig prøvet dem Janneha hvis hvad syntes du om dem.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •