Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emner: køkkenstol

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det at ombetrække stole er et stort arbejde, og jeg syntes selv at det fortjene at blive gjort godt lige fra bunden, det er jo nogen stole man skal se på og have glæde af i mange år frem..

    De stole jeg lige har ombetrukket, det et 8 gang de har fået nyt stof og hver gang har jeg udskiftet bunden. Møblerne er fra omkring 1900 lavet af en snedker på Odden første gang jeg ombetrak dem, var der krølud og aviser imellem sædet og betrækkket
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Åh ja det var tider dengang, der var krøluld i stolene (og sofaerne). Sjovt nok tænkte jeg på det igår, da jeg var i genbrugen, hvor et stuemøblement blev solgt og båret ud - det var sådan et rigtig gammelt gedigent et og jeg stod faktisk og blev lidt småmisundelig på køberen Men den slags er gemalen ikke villig til at lukke indenfor dørene (endnu).

    Projekt stolesæder hviler lige indtil jeg har været hos Jysk. I mellemtiden har jeg fundet gardinarbejdet frem... Den lille firkant på sædet matcher gardinerne. Jeg købte stoffet for vel 12 år siden, klippede køkkengardiner, men fik aldrig nået længere. Der har de så ligget og grint af mig i stofkassen i flere år, når jeg har kigget i den. Jeg har ikke haft tid/ro nok til at lave det, da køkkenet var nyt og så gik symaskinen i udu...

    Nu er maskinen så repareret og i vigør igen - og væsentligst af alt, så er jeg stadig lige vild med stoffet Så gardinerne kommer nok under mig færdige arbejde en af de næste dage. Nu vil jeg smutte over til igen og komme videre.
    og Julemor

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det har min mor også sommetider gjort med nogle af vores spisestuestole. Enten har de fået lov til at være råt træ eller også har hun malet dem. Og selvfølgelig givet dem nyt betræk på sæderne.

    Det pynter altid på en gammel stol, når den får et nyt betræk på sædet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fik du stolen færdig Zep
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Nej, den må vente..
    og Julemor

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •