Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 23 af 23

Emner: Flodhesten Frans

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2014
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    5
    Tak for hjælpen!!

    Jeg er nu kommet igang med Frans, men han vil ikke som jeg vil...jeg tror, at jeg enten er gået galt i opskriften eller også hækler jeg alt alt for stramt - er nu kommet til omg. 18 (180 masker) og en radius på ca. 6 cm... Når jeg læser lidt frem i opskrifte forstår jeg det "tag 6 m jævnt ud op omgang" som at jeg skal reducere antallet af masker fra nu af....det giver slet ikke mening at det er det jeg skal til nu...og slet ikke når der står i omg. 71 at jeg skal være nået ned til 259 masker...oh no no no. Frans' bagende bukker og bøjer desuden som jeg ved ikke hvad

    Rent praktisk bruger en hæklenål 3.5 og Hjerte Blend/tendens (50% akryl og 50% bomuld)

    Nogen gode råd? Eller måske lidt tips og tricks til forståelse af denne lidt ældre opskrift? :)

    Citat Oprindeligt indsendt af bjergged Se meddelelser
    Hej Louise.

    Der er et link til ham i kommentar #19 på ide 2 i denne tråd
    Jeg glæder mig til at se din version

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Citat Oprindeligt indsendt af Louise Se meddelelser
    Tak for hjælpen!!

    Jeg er nu kommet igang med Frans, men han vil ikke som jeg vil...jeg tror, at jeg enten er gået galt i opskriften eller også hækler jeg alt alt for stramt - er nu kommet til omg. 18 (180 masker) og en radius på ca. 6 cm... Når jeg læser lidt frem i opskrifte forstår jeg det "tag 6 m jævnt ud op omgang" som at jeg skal reducere antallet af masker fra nu af....det giver slet ikke mening at det er det jeg skal til nu...og slet ikke når der står i omg. 71 at jeg skal være nået ned til 259 masker...oh no no no. Frans' bagende bukker og bøjer desuden som jeg ved ikke hvad

    Rent praktisk bruger en hæklenål 3.5 og Hjerte Blend/tendens (50% akryl og 50% bomuld)

    Nogen gode råd? Eller måske lidt tips og tricks til forståelse af denne lidt ældre opskrift? :)

    Hej Louise.

    Når der står at du skal tage jævnt ud på omg. Så mener de at du skal forøge dine masker.

    Jeg har lige lavet en hurtig udregning og jeg får 18. omgang til 197 masker.
    Her ville jeg hækle 2 fm i hver 32. maske.

    Jeg håber at dette hjælper dig lidt videre

    jeg glæder mig til at se din fine flodhest
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  3. #23
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2014
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    5

    Flov

    åååhhh, det giver så meget mere mening tusind tak. Der er altså sket nogle ændringer i hæklesproget siden 80'erne...

    Jeg må på den igen! Og du kan tro han nok skal blive fin

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •