Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 19 FørsteFørste 123456713 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 188

Emner: Start 2. februar 2012: Strik sammen - Harlequin Coat

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Ja Lene. Det ved jeg godt, men jeg er jo nødt til at finde ud af hvilke farver lapperne skal bestå af før jeg begynder på trøjen
    Knus Rita

  2. #22
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Du skal ikke bruge løse lapper, Rita. Du skal strikke lapperne sammen efterhånden som du strikker dem.

    Jeg tror altså bare det er prøve lapper for at se, hvordan farverne matcher med hinanden.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Nå, ja. Jeg tror nok, at jeg ville bruge de farver, der er i bogen. Rød, blå/lilla. Men der er også nogen, der har lavet den i grønne og brune nuancer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Ja, man er nødt til at købe hele bogen - desværre. Men der er mange spændende ting i den.
    Det lyder altså spændende med en strik-sammen-trøje.!
    Men jeg tror, jeg skal starte med at strikke et par grydelapper el. lign., så domino-teknikken ikke er "en by i Rusland".
    Glæder mig til at se, hvad I andre får strikket - god strikkelyst.!

  5. #25
    fredsminde Gæst

    Smiler

    Citat Oprindeligt indsendt af Enya Se meddelelser
    Det lyder altså spændende med en strik-sammen-trøje.!
    Men jeg tror, jeg skal starte med at strikke et par grydelapper el. lign., så domino-teknikken ikke er "en by i Rusland".
    Glæder mig til at se, hvad I andre får strikket - god strikkelyst.!
    Vivian Høxbro har lavet en bog med grydelapper i dominostrik - måske du kan finde den på www.viv.dk så du har titlen inden du går på biblioteket

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Jeg har desværre ikke tid til at være med, selvom den bare er lækker...
    men jeg glæder mig til at følge med i det i får lavet... Husk masser af billeder!!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Det var godt, jeg smuttede ind på det link - der var flere rettelser til min bog.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  8. #28
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Det var godt, jeg smuttede ind på det link - der var flere rettelser til min bog.

    Der findes flere forskellige måder at strikke domino firkanten på, hvad der er den rigtige eller den forkerte, det er op til en selv tror jeg, her er feks. en tysk udgave, selvom man ikke forstår tysk kan man godt se hvad hun laver, http://www.youtube.com/watch?v=PqIrppiRv-E

    her er også en god beskrivelse. der er venstrevendt / højrevendt trekanter også beskrevet, de skal jo også bruges i Harlequin Coat
    http://kokholmsk.blogspot.com/p/diy-domino-strik.html ligeledes skal der strikkes top trekanter.


    ikke for at forvirere jer, blot som en oplysning,

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af fredsminde Se meddelelser
    Vivian Høxbro har lavet en bog med grydelapper i dominostrik - måske du kan finde den på www.viv.dk så du har titlen inden du går på biblioteket
    Tak for det.! Jeg har haft lånt én af hendes bøger om Dominostrik - ikke den Bedstemor nævner -
    men gik i stå allerede ved "strikkeopslagningen", så jeg har vist langt igen...

  10. #30
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Enya Se meddelelser
    Tak for det.! Jeg har haft lånt én af hendes bøger om Dominostrik - ikke den Bedstemor nævner -
    men gik i stå allerede ved "strikkeopslagningen", så jeg har vist langt igen...
    du behøver ikke slå masker op på den måde vivian foreslår, slå op som DU plejer. dog er der steder i arbejdet det er nemmere at gøre som hende, men andet kan også fungere.

Side 3 af 19 FørsteFørste 123456713 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •