Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Mrs Buckets færdige arbejder i 2012

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    18 Oct 2010
    Geografisk sted
    Jyderup
    Indlæg
    22

    Mrs Buckets færdige arbejder i 2012

    I ønskes alle et rigtig produktivt år!

    Selv startede jeg på en sweater til mig selv i dagene før årsskiftet, og da jeg var syg, fik jeg ikke lige tænkt på strikkefastheden - så først da ærmerne var færdige, og jeg var nået 30 cm op på pullen - fik jeg mål efter, da jeg synes den var stor og garnet svandt for hurtigt.
    JOW det var den da - 1.70 m i omkreds - så ku jeg hygge mig med at trevle op! og lede nettet igemmen for at finde en bedre opskrift.

    Katrine sweater i Godtlandsk pelsuld http://www.silkeborg-uld.com/index3.php nåede jeg frem til kunne opfylde mine behov.

    OG NU er den så blevet færdig!
    SAM_1422.jpg

    I år har jeg lavet en aftale med mig selv om fortrinsvis at lave UFO'er - dvs ufærdige opgaver, der ligger på lager.

    Så næste projekt er en sweater mere i Katrine mønsteret til en gave. Den skal laves i forskellige farver - af rester i lys og mørk lilla og 3 forskellige amatyst farver.

    Jeg er også igan med at sy 3 sæt pige kjoler med berberbukser i str 3 år ud af rokkens stoffer til varmestuestrik, samt har stof liggende til nogen bukser også til varmestuestrik.

    Og jeg er fortsat igang med at hækle karklude i alle mulige flotte farver - Normalt strikker jeg strømper til alle mine nevøer og niecer i julehilsen - men i 2011 syntes jeg det var så uoverkommeligt da de fleste er str 44-46 nu, og jeg har lidt sokkestrikkeallergi -
    så fandt jeg på det med karkludene - også fordi det jo er billigere når man skal lave mange - OG jeg var så heldig at de bare faldt i god jord, og at en del af dem ønskede sig flere, fordi de var så anvendelige og gode at bruge.
    Så nu ka de få een hver til fødselsdag også.

    I søndags var Krea Odsherred samlet her, og vi havde en rigtig hyggelig eftermiddag.
    SAM_1420.jpg

    Mange kærlige hilsner
    fra
    Kirsten

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    18 Oct 2010
    Geografisk sted
    Jyderup
    Indlæg
    22

    Næste sweater færdig

    Også en UFO ting (ufærdigt projekt) dennegang af rester i Godtlandsk pelsuld i str XL som den forrige jeg lavede. Ribkanterne er i lys ametyst, og grundfarven lilla, striberne i 2 andre forskellige amatyst lignende farver.Og opskriften er en Katrine herfra http://www.silkeborg-uld.com/index3.php

    SAM_1430.jpg

    Den ene farve er brugt op til sidste tråd. Og jeg har ca 20 g lilla tilbage samt 10 g og 5 g af hver af de andre garner.
    Så det har virkelig været sjovt at mixe sammen - udfra de muligheder der var - og var spændende til sidste maske var lukket af, om nu garnet ville række.

    Og selvom det er stribemix i mange farver, så blev jeg tilfreds med resultatet og synes at helhelden blev "rolig" nok.

    Idag skal jeg have gæster - men imorgen må jeg så inde og se i gemmerne efter en NY UFO der skal laves færdig.

    Kh Kirsten

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    18 Oct 2010
    Geografisk sted
    Jyderup
    Indlæg
    22

    Er blevet færdig med 2 sweatre mere

    Dennegang af garn og ufærdigt strik som jeg har arvet fra min veninde der døde.
    SAM_1433.jpg SAM_1434.jpg

    Der manglede kun 1½ ærme i at trøjen kunne være blevet færdig - men jeg kender ingen der bruger så stor en str og jeg bryder mig ikke om at strikke kanterne på den model hun var startet på -

    så jeg valgte at trævle op og lave 2 ens sweatre i str 4 år - som jeg idag har sendt til hendes datter, der er blevet mor til et par bonus tvillinger på 2 år og 8 mdr. Jeg tror hun bliver glad for at få dem, strikket af hendes mors garn.

    SAM_1441.jpg

    og der er nok garn til rest til at jeg kan lave 2 sweatre mere som varmestuestrik så kan få til krisecentre.

    Det er 1. gang i mit liv at jeg har strikket 4 sweatre i løbet af en januarmdr - 2 str XL i Shetlandsuld og 2 str 4 år i et blandingsprodukt uld akryl.
    MEN det har været rigtig håndboldhygge at lave dem.

    Kh Kirsten

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    18 Oct 2010
    Geografisk sted
    Jyderup
    Indlæg
    22

    Så fik jeg varmestuestrikket 1 sweater

    I denne uge fik jeg produceret nok en sweater str 4 år, som skal doneres til varmestuestrik.
    SAM_1444.jpg

    og jeg kan konstatere at der kan blive een mere af den bunke restegarn jeg er igang med at bruge - den er jeg igang med at strikke.

    OG så fik jeg bare det dejligste brev retur fra min afdøde venindes datter, hun (ja hele familien) var blevet så overrasket GLAD for at modtage noget lavet af hendes mors garn, og netop det at modtage nogen "morting" og blive tænkt på omkring 1 års dagen for hendes mors død - glædede hende meget.

    Så her er de 2 små varylere i de sweatre jeg strikkede
    IMAG0061.jpg

    Og jeg kunne gå på vandet af glæde over at min overraskelse lykkedes - så det der med at den største glæde er at glæde andre, er bestemt helt sandfærdig.



    Jeg vil også lige benytte lejligheden til at lykønske Rokken.dk med fødselsdagen og takke folkene bag for alle deres frivillige arbejdstimer der resulterer i at VI håndarbejdsgale mennesker har dette dejlig forum - og alle de sociale kontakter det afleder i vores hverdag, samt ikke mindst varmestuestrik hvor man virkelig føler at man kan hjælpe nogen der trænger.



    HJERTELIG TILLYKKE med de 8 år Rokken.dk og TAK til alle de frivillige bag!

    Kærlig hilsen Kirsten

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    18 Oct 2010
    Geografisk sted
    Jyderup
    Indlæg
    22

    flere sweatre

    Så lykkedes det mig at komme igennem den bunke af restegarn fra min afdøde veninde, idet jeg strikkede denne sweater str 2-4 år af det sidste, og jeg måtte sidde og bruge alle smårester af den blå for at blive færdig, og har kun 5 g af den hvide tilbage - så det var lige at det slog til.

    SAM_1447.jpg

    Derefter fandt jeg noget akryl mohaire - også i sækken fra min veninde - og lavede denneher
    SAM_1450.jpg

    begge sweatre skal gives til varmestuestrik.

    Og jeg har så fundet 6 nøgler Capri garn - der kan vel nok blive en til af det - trods det kun er 40 grams nøgler -

    det er bare rigtig rart at få produceret noget ud af alle de UFO'er jeg har liggende - og hyggeligt at sidde i pejse varmen herinde og nørkle i det kolde vejr.

    Kh Kirsten

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    18 Oct 2010
    Geografisk sted
    Jyderup
    Indlæg
    22

    Så fik jeg lavet flere UFO'er

    Først denne trøje str 4 år i capri garn til varmestuestrik.
    SAM_1465.jpg

    derefter hæftet ender og færdiggjort karklude og grydelap
    SAM_1466.jpg

    Så fik jeg mod på at fortsætte med min PHD (projekt half done) Hanne Falkenberg vest i Duet - som jeg sad og strikkede på i de 57 dage min mand var terminal cancer patient og da han døde, kunne jeg bare ikke strikke videre . . . .
    så den har ligget sådan siden okt 2010
    SAM_1467.jpg

    NU kom tiden så hvor jeg ville og kunne klare at få den gjort færdig.
    SAM_1472.jpg

    OG det er et rart projekt at blive færdig med - for der er mange minder, glade stunder og sorg strikket ind i den.

    OM jeg nogen sinde kommer til at bruge den ved jeg ikke endnu -
    Men færdig blev den.

    Og hvad jeg så laver NU - jow jeg hygge strikker en forårs bluse i Geilsk uld / bommuld - og øver mig på strømper på stor rundpind med 2 løkker,

    Når jeg kommer til Højby den 3/3 har jeg de 4 sweatre str 4 år med, samt 30 nøgler strømpegarn fra Fakta a 5 kr.

    Jeg håber vi ses.

    Kh Kirsten

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    18 Oct 2010
    Geografisk sted
    Jyderup
    Indlæg
    22

    Fik syet lidt på maskinen igår

    og vasket tøjet, samt strøget idag

    SAM_1473.jpg

    så nu er der produceret 2 sæt med Balonkjole med berberbukser str 3 år til varmestuestrik - de kan vel nok bruges på et krisecenter.

    Alle materialer er hjemtaget fra depotet i Højby, fra en eller anden nedlagt foretning der havde doneret til varmestuestrik.

    Jeg har mere stof på lager og overvejer at producere mere børnetøj når ånden kommer over mig.
    men det bliver nok noget sommer noget - for det egner stoffet sig bedre til.

    Kh
    Kirsten

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    18 Oct 2010
    Geografisk sted
    Jyderup
    Indlæg
    22

    NYT fra sokkeriet

    SAM_1495.jpg

    Først vil jeg lige fortælle at jeg har lånt min Hanne Falkenberg vest, til min mor, mens jeg overvejer hvad der skal ske med den - jeg har ikke lyst til at gi' den væk, og heller ikke til at gå med den, fordi det var den jeg strikkede på de 57 dage min mand var syg og døde.

    SAM_1488.jpg SAM_1502.jpg SAM_1510.jpg SAM_1514.jpg

    Og ellers er jeg igang med en blanding af kommende julegaver og varmestuestrik sokker.

    de 2 blå par stribede sokker forærede jeg til et vennepar der spillede med i en forestilling UDENFOR på Kulturkassernen i Holbæk - det var et spil om hjemløses livssituation - så det var mere velanbragt end en premiere buket blomster.

    og 2 par har jeg foræret til min afdøde venindes mand, der har hul på tåen, diabetes, og et mega dårligt kredsløb - og som altid gik med bare tæer - NU går han med mine hjemmestrikke sokker istedet for - og nyder det - og jeg er glad over at ku' lokke ham til at være mere fornuftig.

    resten er til varmestuestrik.

    Og så har jeg gang i 1 kg meleret grøn arwetta garn fra http://speedyneedle.dk/stroempegarn-...rn-spoler.html ved lænestolen, hvor jeg strikker strømper på pinde 2½ til alle jeg kender i julegave -

    samt i dette garn, Rellana Jacquard vægt: 200g, som også er på tilbud hos spedyneedle , endda med 51% rabat.
    Jeg bruger pinde 4, og laver ragsokker i dobbelt garn.

    Så som I kan se keder jeg mig ikke på håndarbejds fronten trods det er blevet havetid og jeg tilbringer ret meget tid i haven.

    Kh Kirsten

    PS min lille sølle gråmis er nyopereret for et stort sår på låret - og så er det altså rart at ligge på mors patchwork indkøbsnet lige ved siden af computeren.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •