Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: IngeK's garntråd 2012 - nyt i #23

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001

    IngeK's garntråd 2012 - nyt i #23

    Årets første garn er løbet af rokken: 230 g to-trådet gotlandsuldgarn.
    Strikkepindene slap et rør i kaunigarn inspireret af opskriften her på rokken http://rokken3.dk/forum/local_links....atid=197&id=45 - det er strikket i glatstrik, så kanterne ruller.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Her er noget af det jeg har lavet i de sidste måneder - har ikke været så god til at få lagt billeder ind, men her kommer de:
    1. Først en skuldervarmer af det sidste kaunigarn.
    2. En strikket kanin - mere sjælden end køn, men sjov at lave
    3. Fra rokken kom knap et kilo garn af noget uld, der ikke filtrer (jeg kender ikke racen).....
    4. og fire bundter lavet af farvet karteflor, nogen af dem er med silke blandet i -meget lækkert og blødt og glat at spinde
    5. Et hæklet får
    0g 6. Trøje str 2 år i en bomuld/uldblanding til familiens yngstemand.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Hej Inge , kunne det ikke være fra Texel-får det filter ikke så vidt jeg har fundet ud af
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det kan det sagtens være - jeg ved det simpelt hen ikke. Jeg fik ulden af en kollega, som heller ikke har forstand på fåreracer. Jeg lavede en prøve med en slat karteflor og noget varmt sæbevand for at få en fornemmelse af, hvordan det er - derfor ved jeg at det ikke filtrer.

  5. #5
    fredsminde Gæst

    Smiler

    Citat Oprindeligt indsendt af lotusblomsten Se meddelelser
    Hej Inge , kunne det ikke være fra Texel-får det filter ikke så vidt jeg har fundet ud af
    shropshire uld filter ikke - det bruges især i ulddyner

    skønne ting du har lavet

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg har noget shopshire og dette er ikke helt som det - men det kan måske være fra et får af blandet herkomst - det kan vel forklare at ingen ved hvilken race det er
    jeg har fået noget dejligt garn ud af det, som jeg vil gemme til jeg engang får chancen for at lære at farve

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Denne bluse kom der ud af at dykke dybt i garnresterne. Den er lavet af diverse bomuldsblandinger og uden et mønster. Jeg har både hæklet og strikket og bærestykkets lidt mærkelige facon kommer af at den trækker sig sammen når blusen ikke er 'fyldt ud'.
    Tasken er lavet af tabs fra kattemadsdåser og nylonsnor som normalt bruges til at binde torskegarn af. Den er foret og med lynlås.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Mit første forsøg med at farve garn - det grønlige har jeg selv spundet, det blålige er garn fra gemmerne. Det var hvidt fra starten på nær det lille bundt yderste til højre som er hjemmespundet lysegråt gotlandsuld.
    Det andet billede viser 'katten i sækken'. Den måtte ikke være med til at sortere uld så den lagde sig til at sove.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •