Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Singer sb 150 *Så har jeg købt den* :D

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460

    Singer sb 150 *Så har jeg købt den* :D

    Hej, vil høre om nogen har erfaring med Singer sb 150 strikkemaskine? Jeg har nemlig næsten købt en brugt én, men er lidt bekymret for om en nybegynder kan finde ud af at bruge den. Der følger dog en dansk manual med.

    Er der noget man skal være opmærksom på når man køber sådan én? F.eks. nogle dele der skal følge med maskinen eller ting ved selve maskinen der skal være i orden?
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Jeg mener at du i manualen kan se hvad der følger med maskinen..de første sider


    Jeg har selv lige fået min afdøde onkels singer sb 100 fra 1960
    og er superglad for den

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Tusind tak Heddimor for tips, og er da superglad for at du også har en singer, for kan være den er meget lig min, så kan jeg måske få hjælp hos dig
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    har du set dette indlæg fra drebis..byttes gives væk til varmestuestrikker..
    http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=29407

    hvis jeg kan hjælpe..gør jeg det gerne med singermaskinen

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    ja den tråd så jeg godt, men tænker den nok er lidt for dyr for mig. Singer maskinen får jeg for temmelig små penge, så derfor tør jeg godt prøve at købe sådan en. Hvis jeg slet ikke kan finde ud af at bruge en strikkemaskine, er det ikke så mange penge der går tabt :)

    Er meget glad for du vil hjælpe med singer, hvis det nu skulle brænde på
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Maskinen ved drebis er til låns til en varmestuestrikker..det er rokkens ...koster ik noget..så vidt jeg har forstået..den kan meget mere end singer sb 150

    her er ting som fulgte med min maskine..desværre fulgte der ikke en rækketæller med min..
    så jeg vil mene at disse ting skal følge med din..ellers skal du ikke købe den
    Flyttenål , skruetvinger og kantlodder er et must til maskinen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2009
    Geografisk sted
    8270 Højbjerg
    Indlæg
    48
    Hej Heddimor.
    Tak for samtalen. Som jeg sagde, hører der ikke rækketæller til SB100. Ellers en lille dejlig handy maskine med 5 mm. nåleafstand. Tilbehøret til Passap maskiner passer til den.
    Til dansbo.
    Singer SB 150 er en grovstrikker med 9. mm. nåleafstand. Den er nøjagtig mage til My Rock, som jeg har forhandlet i flere år. Desværre produceres der ikke flere nu.
    Du kan roligt købe den, især til en favorabel pris. Skulle det knibe med reservedele kan jeg hjælpe dig. Jeg synes selv, det er en dejlig maskine, som er meget nem at betjene. Solgte også en del af dem, dengang i 80 erne.
    Venlig hilsen fra Passapfan

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Hej Birthe, det lyder rigtig godt, tusind tak for din respons. Hvilken betydning har det at det er en grovstrikker? Er det noget med at garnet skal have en bestemt tykkelse?
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2009
    Geografisk sted
    8270 Højbjerg
    Indlæg
    48
    Hej igen.
    Du kan bruge de fleste håndstrikkegarner, som er tykkere end strømpegarn. (220 meter pr. 50 gr. eller 440 meter pr. 100 gr.)
    Hvis du vil lave noget tyndt og luftigt strik kan det selvfølgelig også lade sig gøre med tyndere garn. F.eks. mohairgarn.
    Du kan også blande flere tynde tråde garn og strikke med det. Man skal selv lægge garnet i de åbne nåle. Man behøver altså ikke at spole garnet op først, men kan strikke direkte fra et nøgle. Hvis man strikker på hver anden nål, kan man strikke med meget groft garn f.eks. med løbelængde 100 meter pr. 100 gr.
    Du er velkommen til at henvende dig direkte til mig, hvis du får behov for det.
    Venlig hilsen fra Birthe Risbjerg

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    nu er jeg jo kommet helt vildt meget i tvivl fordi jeg også har fået mulighed for at låne en Royal knitmaster strikkemaskine...hvilken er bedst, tror du?
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •